Ik gisterennacht naar bed met zo'n 100 euro in m'n portemonee.. vanmorgen sta ik op, pak m'n portemonee van de tafel beneden.. is ie leeg :( (waarom liet ik um daar ook liggen :S)

'k heb het hele huis overhoop gehaald om te kijken of ik het om wat voor reden dan ook toevallig ergens anders had neergelegd (je weet maar nooit), maar niets gevonden..

Waarschijnlijk heeft een van m'n 3 huisgenotes dus haar vingers niet bij zich kunnen houden :(

Iemand tips hoe dit op slimme wijze aan te pakken? Wie is de 'dader'? :S
Pak cacao of hoe je 't ook mag schrijven en poeder je huis onder(vinger afdrukken :P)
Paul v/d Knaap schreef op 16.03.2007 16:28
Pak cacao of hoe je 't ook mag schrijven en poeder je huis onder(vinger afdrukken :P)

En dan :S
Dan smeer je je huisgenotes ook onder met cacao-poeder?

Wat nu wel grappig zou zijn, is als één van die meisjes hier ook op het forum zou zitten :-) .

Maar wat je, volgens mij, het beste kan doen is gewoonweg een papiertje hangen met 'Verloren: € 100'. De dader zal zich alles behalve op zijn gemak voelen !
Jonathan schreef op 16.03.2007 16:36
[quote='Paul v/d Knaap schreef op 16.03.2007 16:28']Pak cacao of hoe je 't ook mag schrijven en poeder je huis onder(vinger afdrukken :P)

En dan :S[/quote]
Dan doe je die cacao ook op je portemonnee, neemt een doorzichtige sticker, die plak je op de plek van de cacao. De sticker plak je op daarna een wit papier. Dan neem je je huisgenoten een laat ze allemaal hun vingers op een stempel kussen zetten. Die vingers ook op een wit papiertje en je hebt alle vinger afdrukken.

Alleen... erg leuke theorie, maar in de praktijk zal het wat moeilijker zijn... En of je huisgenoten zin hebben om voor jou hun vingers op het stempelkussen te zetten...?
Ik heb 'goed' nieuws met betrekking tot de diefstal..

Het blijkt dat die nacht in tal van huizen in onze wijk is ingebroken.. Overal zijn geld en sierraden gestolen. In ons blok zijn in 4 van de 7 huizen spullen gestolen zonder braakspoor.

We hebben de deur nooit op nachtslot zitten (en onze buren kennelijk ook niet), dus kun je met een simpel beugeltje de deur via de brievenbus openen. Waarschijnlijk is dat dan ook wat ze gedaan hebben bij ons alles.. Ook zijn er in heel de wijk tientallen fietsen gestolen.. Ik ben dan ook blij dat er niet meer is gestolen..

Een geluk dus, want nu is voor mijn gemoedstoestant gelijk weer het vertrouwen in mijn huisgenotes hersteld. En tevens bewust geworden dat ik m'n deur 's nachts kennelijk toch echt op slot moet doen.. Voor 100 euro valt deze 'levensles' nog mee

leuke buurt woon je
'k heb nog nooit zo iets eerder meegemaakt.. dus da's opzich wel een goed teken (:
Je kan in ieder geval weer met een gerust hart gaan slapen :P
Antidiefstal:

Maak van ijzerdraad een soort kooitje (hun dunner hoe beter)

Leg in de kooitje je portomenee met daar heel opvallend 100 euro uit.

zet het kooitje onder stroom (gewoon uit een stopcontact is wel genoeg)

En tada morgen ochtend heb je de dief

Reageren