Ik gisterennacht naar bed met zo'n 100 euro in m'n portemonee.. vanmorgen sta ik op, pak m'n portemonee van de tafel beneden.. is ie leeg :( (waarom liet ik um daar ook liggen :S)

'k heb het hele huis overhoop gehaald om te kijken of ik het om wat voor reden dan ook toevallig ergens anders had neergelegd (je weet maar nooit), maar niets gevonden..

Waarschijnlijk heeft een van m'n 3 huisgenotes dus haar vingers niet bij zich kunnen houden :(

Iemand tips hoe dit op slimme wijze aan te pakken? Wie is de 'dader'? :S
@Donhertog: ik vindt het wel een goed idee,
want dan zal diegene hem wel weer stelen,
en anders dan weet je dat die ook niet is te vertrouwen,
en wat is er mis met een filmpje maken???
Harmen schreef op 16.03.2007 12:19
bordje bij de deur hangen: "wil degene die m'n geld heeft gejat ook m'n inkopen doen?"

Hangt er eenuur later onder "nee, heb het al uitgegeven"
Misschien moet je ze er ff bij roepen en dan gewoon vragen of iemand het gejat heeft, of wat subtieler of je 100 euro kunt lenen. Wedden dat eentje zich verdacht gaat verdragen....
Ok iedereen roepen, zeggen dat als ze bv binnen een uur oed naar je toe komen en terugbetalen je het niet erg vindt, en dat je anders aangifte doet.
Feit is dat de politie weinig zal doen met zo'n aangifte...
Vervelende situatie Pholeron, ik kan me nog het meest vinden in de opties van Arjan en Erik.

Succes ermee.
Aan de andere kant, wat is nu 100 EUR op een mensenleven, je zou het toch maar uitgeven ;)
@ de mensen die zeggen: en het er nooit meer over hebben. Lijkt natuurlijk makkelijk maar hoe kan je zo'n persoon nog vertrouwen.. Ik bedoel, als je al € 100,- jat.. Hoe kansloos ben je dan :s
Iets beter op je spullen letten, helaas is niet iedereen te vertrouwen, integendeel zelfs.

Vroeger is er ooit een fiets gejat, terwijl ik kranten gooide. Ik dacht dat ik me fiets niet op slot hoefde te doen voor een paar huizen, wel dus.

Vorig jaar is er ook een harde schijf van mij gestolen, iedereen werkt op school met een eigen harde schijf voor zijn documenten/servers etc. Was heel even naar wc, toen ik terug kwam harde schijf weg !

Wat Jonathan zegt is een goede oplossing, en je zou misschien nog kunnen zeggen dat ze het anoniem op je kamer kunnen leggen ofzo.
Dan weet je niet wie het is, maar ze zullen het misschien eerder teruggeven ...

En anders nog een keer je portomonee laten liggen en kijken wie hem pakt, want de politie kan niks doen ...
Bedankt voor de reacties...

Ik hoor net dat ook de fiets van een van m'n huisgenotes is gejat (best mooie & nieuwe fiets).. hmm.. dat zou dezelfde dader kunnen zijn geweest.. of misschien een toevallige situatie die niets met elkaar te maken heeft..

Maar het feit dat ik me niet veilig kan voelen in mijn eigen huis baart me wel zorgen.. natuurlijk kan ik wel steeds de deur van m'n kamer op slot doen enzo, maar wil je zo met elkaar (moeten) samen leven :S
Had niet toevallig een van de dames een bezoeker (for one night)?

Reageren