Ik gisterennacht naar bed met zo'n 100 euro in m'n portemonee.. vanmorgen sta ik op, pak m'n portemonee van de tafel beneden.. is ie leeg :( (waarom liet ik um daar ook liggen :S)

'k heb het hele huis overhoop gehaald om te kijken of ik het om wat voor reden dan ook toevallig ergens anders had neergelegd (je weet maar nooit), maar niets gevonden..

Waarschijnlijk heeft een van m'n 3 huisgenotes dus haar vingers niet bij zich kunnen houden :(

Iemand tips hoe dit op slimme wijze aan te pakken? Wie is de 'dader'? :S
What?

Trouwens woon je in vlaardingen?

Hier in de buurt is ook al 3006645974521x ingebroken in 1 uur.
O je woon in een gevangenis?
Jah best luxe hier hoor!

Heb natuurlijk ook een laptop met kismet erop, en dan hack ik de draadloose internet verbinden die 6km verderop zit....
'Hengelen" noemen ze dat. Is mij ook wel eens overkomen, gelukkig hadden ze mijn laptop niet gezien en alleen wat kleingeld en een dekbed mee genomen. Deur 's nachts op slot doen en evt. een soort van plaatje voor het slot schroeven is de beste oplossing. Ook letten op ramen en zo. Doe ook aangifte bij de politie van die honderd euro: meer aangiftes zal leiden tot meer onderzoek, waardoor de dader(s) wellicht (eerder) gevonden word(-t)(-en). Bovendien krijg je een leuk informatiepakketje met hoe je je huis kan beveiligen ;)

Wel amateurs trouwens, meestal maken inbrekers een vluchtweg voor zichzelf, waarbij ze meerdere deuren opzetten zodat ze snel weg kunnen zijn. Dat is in jullie beurt kennelijk niet gebeurd (of ze hebben de deuren weer dichtgedaan nadat ze zijn weggegaan).

Doet me trouwens ook denken an het feit dat je mensen niet te snel moet verdenken en veroordelen. ;)
Je kan natuurlijk zoiets kopen:
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/brievenbusbeveiliger.jpg

Of een goedkoop (1euri) alarm, dan natuurlijk wel 6.

Als je die heb gekocht maak je ze allemaal open, en haal je de speaker eraf.

Dan zoldeer je alle draadjes waar aan de speakers zaten aan 1 speaker.

Als ze dan binnen komen is gelijk heel de buurt wakker :)
robin schreef op 19.03.2007 13:51
Antidiefstal:

Maak van ijzerdraad een soort kooitje (hun dunner hoe beter)

Leg in de kooitje je portomenee met daar heel opvallend 100 euro uit.

zet het kooitje onder stroom (gewoon uit een stopcontact is wel genoeg)

En tada morgen ochtend heb je de dief
:P
ik denk alleen wel dat het behoorlijk opvalt al heb je een kooitje om je porto.. en ik denk ook dat je porto het er niet levent van afbrengt.. waarschijnlijk de 100 euro ook niet.. (net als geld uit een tosti apparaat :P )
@Leroy, ach anders was je het kwijt aan de dief ;-)
robin schreef op 19.03.2007 13:51
Antidiefstal:

Maak van ijzerdraad een soort kooitje (hun dunner hoe beter)

Leg in de kooitje je portomenee met daar heel opvallend 100 euro uit.

zet het kooitje onder stroom (gewoon uit een stopcontact is wel genoeg)

En tada morgen ochtend heb je de dief
:P
ik denk alleen wel dat het behoorlijk opvalt al heb je een kooitje om je porto.. en ik denk ook dat je porto het er niet levent van afbrengt.. waarschijnlijk de 100 euro ook niet.. (net als geld uit een tosti apparaat :P )

Reageren