Dag iedereen,
Ik ben op zoek naar de beste software om een proffesioneel ogende site te maken. Wat gebruiken jullie (en wat gebruiken de groten der internet)
Ik kan nooit alleen met code een template maken, daarom dat ik op jullie sympathy reken.
Alvast bedankt.
jah dat is zo daarom gebruik k bij grotere script ook php designer maar k heb iig nog nooit gehad dat mijn computer met kladblok vastloopt en dat is mij met php designer al wel een keer gebeurt en kladblok start gewoon lekker snel op :p
en je hoeft t niet steeds te downloaden
?
Onbekende gebruiker
16-03-2007 23:09
SciTe (kladblok alleen dan een heel klein beetje beter en toch heel heel heel erg snel)
Photoshop
Irfan View (sommige dingen gaan zo gewoon sneller als met fotosoep)
Total Commander (de beste ftp-er, bestandbeheerder, zip-per e.d. in één)
Ik gebruik om te scripte ook wel es Notepad++ komt voor PHP een beetje overeen met de dreamweaver interface, oftewel, kleurtjes voor opmerkinge enzo (of natuurlijk als je hier een script post) en de { en } worden opgelicht als ze bij elkaar hore,
werkt wel lekr, maart maakt geen scripts voor je! tis puur "kladblok plus" met kleurtjes (ook de letterlijke vertaling:P:S)
Ik gebruik Photoschop, Fireworks, zo nu en dan Flash -> ben ik nog niet erg handig mee.
Voor scripten ligt het aan het project waar ik mee bezig ben. Voor grotere projecten gebruik ik vaak Dreamweaver 8, vooral vanwege de handigheid met bestaande php functies (geeft aan wat voor variabelen je mee moet / kan geven aan een php functie) en vanwege het projectview deel. Je kan heel gemakkelijk heen en weeer tussen bestanden in een project.
Voor wat kleinere projectjes of aanpassingen van bestaande scripts gebruik ik vaak PHP designer of Notepad++;
En als ik even snel een voorbeeldje wil typen voor hier, om iemand te helpen, gebruik ik notepad++, die start lekker snel, en met de kleuropmaak maak je wat minder snel foutjes, dan als je het hier in het tekstfield typt.
ik durf wel eens Zend Studio gebruiken, die is perfect geschikt om php te schrijven, doet bijna alles (highlight, life debug, zegt ook welke argumenten bij een functie, ...) maar start wel redelijk traag op ..
het is wikken en wegen.
wil je snel starten, dan heb je minder functies
wil je meer functies dan start het trager, kost het meer, ...
Meestal gebruik ik Zend voor php, maar net zoals Hipska zegt is die traag dus voor even snel wat wijzigen gebruik ik Wordpad.
Zend kent ook je variabelen van je geinclude files. Dat is wel heel fijn. En je kunt tegelijkertijd ook ftp en/of database verbindingen openen dat vindt ik ook een voordeel.
Voor FTP gebruik ik tevens ook Total Commander en afbeeldingen doen meestal anderen voor mij (Beter mooi gevraagd dan lelijk zelf geklunst)
ok, allemaal erg handig!!!
Ik heb ergens iets gezien dat je een plaatje kan maken en daar dan je website van maken. Is dat wat jullie met gimp en fireworks bedoelen?
Ik zoek de topic wel even
nog even dit vraagje: Hoe maken jullie dan het disign van jullie site? Doen jullie dat puur op code of gebruiken jullie iets anders? Ik zou graag elk detail weten