Dag iedereen,
Ik ben op zoek naar de beste software om een proffesioneel ogende site te maken. Wat gebruiken jullie (en wat gebruiken de groten der internet)
Ik kan nooit alleen met code een template maken, daarom dat ik op jullie sympathy reken.
Alvast bedankt.
Eerst maak ik een soort van schetsje op papier, zodat ik in grote lijnen weet 'hoe en wat'. Daarna ga ik aan de slag met Photoshop en zet mijn schets om in iets 'echt'. Dan maak ik de layout eerst zoveel mogelijk met CSS en later plaats ik dan de eventueel benodigde afbeeldingen bij ;-) .
Het prob bij mij is dat ik de stap photoshop --> css niet snap
maak je dan allemaal verschillende afbeeldingen en plaats je die dan in een volgorde via css of hoe gaat dat dan?
Weet iemand een goede tutorial om met div's en plaatjes iets als http://misery.freehostia.com/testtemplate/BinaryNews/ te maken?
Ik vind het een mooie template maar ik wil die disign: naam naar mijn naam maken dus, het is tijd dat Reinhout div's leert

ik weet wel veel tuts die css uitleggen maar geneen leert je templates te maken!
Die header is wat serieuzer Photoshop werk, ben ik ook dramatisch slecht in, maar al die keurige schaduwen om het geheel heen zijn in feite gewoon divs in een soort tabel opbouw:

[edit]
------------------------------
| | | |
| | | |
|-------- |-------- |-------- |
| | | |
| | | |
|-------- |-------- |-------- |
| | | |
| | | |
------------------------------
Dammit, dit wil niet, ook niet met code tags, naja in elk geval 3×3
[/edit]
Notepad2 (aanrader) en PaintShopPro (5 en 9), ik kan maar niet wennen aan PhotoShop.

Voor de grotere projecten gebruik ik toch Zend Studio, als je echt met een berg classes werkt is dit echt ideaal.

Eigenlijk doet de software er niet zoveel toe. Het is als een stuk gereedschap, een boor of een hamer. Een webdesigner gaat het meer om de kunde, gedachten en ontwerp dan om het gereedschap dat hij gebruikt. Staar je niet blind op software, die zal je niet of nauwelijks helpen met het maken van websites, en het is geen quick fix om een 'proffessioneel websitebouwer' te worden.

Leer photoshop, leer illustrator, leer HTML en leer CSS (hiervoor zijn legio aan editors die het ontwerpen sneller laten vergaan als je eenmaal met html of css bekend bent), leer over compositie, leer over grafisch ontwerp, maar staar je niet blind op de software.

je hebt gelijk, Arend, maar het prob is dat ik eigenlijk een template wil maken, maar ik nergens iets vind om met div's te werken. Ik was ook gewoon nieuwsgierig, ene... ik denk dat ik met paint niet zoveel kan doen!
Een laatste oproep aan allen:
waar vind ik een deftige tut die mij met div's leert werken?

edit:
wat vinden jullie van http://schoolweb.argo.be/kta/melle/cursussen/Werken%20met%20DIV.doc
???
Tekenen
Photoshop cs2
slicen
Zoveel mogelijk vervangen door css
php/mysql (kladblok)

En klaar :)
1 ding dreamweaver suks: ik vind het zo lomp als het groot is!
Het is handig dat je alle bestanden uit de dir kunt gebruiken om een resultaat te zien maar als ik bvb gewoon een template zonder pics maak loopt het fout, toont hij gewoon 4 vakjes onder elkaar.

Reageren