Beste PHPHulpers,

Via deze weg wil ik jullie informeren over een recente stap in mijn leven. Ik heb besloten om mijn functie als moderator op PHPHulp neer te leggen. Ik ga jullie dan ook verlaten, niet als persoon maar wel als moderator.

Als moderator op PHPHulp ben je eigenlijk een gewone user, je hebt dezelfde rechten (behalve dan dat je topics kunt dichtgooien) maar je word niet behandeld als een gewone user. Users zien je blijkbaar als een soort 'opper-phper' die tijd over heeft om iedereen maar te helpen met zijn of haar problemen. Mijn mailbox explodeerd dan ook bijna uit zijn voegen met dingen als 'kan jij dit even voor mij maken'. En als mensen niet snel genoeg op het forum geholpen worden sturen ze mij een PM, E-mail of voegen ze mij toe op MSN.

Combineer bovenstaande met mijn persoonlijkheid, ik wil graag iedereen helpen, en PHPHulp kost je gewoon een enorme berg tijd. Tijd die ik liever in andere projecten kan stoppen, projecten waar ik zelf mijn enthousiastme en intresse in kwijt kan.

PHPHulp is aan het veranderen, het niveau veranderd en daarmee ook de gemiddelde PHPHulp gebruiker. Zelden kom ik iets tegen waar ik echt een avondje lekker mee kan stoeien of iets ingewikkeld waar ik weer van kan leren. Daarintegen is het aantal topics van mensen die zich registreren om hun vraag te dumpen wel aan het toenemen.

Ik voel mij niet meer thuis op PHPHulp en toch steek ik er een hoop tijd & moeite in. Als moderator gaat dat op een soort verplichte basis, niet zozeer verplicht als in contractueel maar meer als... je hebt toch een soort verantwoordelijkheid. En daar heb ik geen zin meer in.

Dus ik leg mijn functie neer, maar als persoon blijf ik hier aanwezig. Al was het maar omdat er een aantal personen hier rondlopen waar ik het goed mee kan vinden en ik hier altijd wel wat kan leren.

'The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.'

Is die optie er niet voor mods? dan mischien een idee?
Eris schreef op 04.04.2007 08:35
Bassie komt 10 keer per dag online. Hij is alleen onzichtbaar.

Slim van hem, scheelt ook weer PM's van mensen die zijn profiel bekijken.

Btw, ik stem voor SanThe als moderator en Jan als admin :P
@Eris
Ja, ok. ;) dat wist ik dan weer niet.. :) Naja, we zullen ook de reactie van Bas af moeten wachten over het onderwerp. (alleen denk ik dat er al over gesproken wordt, in het afgeschermde admin en mod deel, aan een eerdere reactie van Jan K. te merken)
Jacco schreef op 04.04.2007 08:37
Is die optie er niet voor mods? dan mischien een idee?

Beetje onzinnig: -> Is er dan iets niet goed, passen ze het aan en ze posten vrij veel, dus dan zie je toch dat ze online zijn. -> In die zin lijkt me dit een beetje overbodig.

wes schreef op 04.04.2007 08:41
wes for topicpliesie, zal ze krieeeeegn!

LEkker nuttige en bijdragende post.
wes for topicpliesie, zal ze krieeeeegn!

@robert, lees : mod
Robert schreef op 04.04.2007 08:40
@Eris
(alleen denk ik dat er al over gesproken wordt, in het afgeschermde admin en mod deel, aan een eerdere reactie van Jan K. te merken)

Je moet niet bij de hand gaan worden hee.

Natuurlijk wordt er over gesproken.
Herjan schreef op 03.04.2007 21:30
[quote='lissy schreef op 03.04.2007 20:19']Persoonlijk mis ik op PHPhulp een soort van "lijm" iets of iemand die de boel bij elkaar houdt en er wel een sociale gemeenschap van maakt/houdt.

Die is er: het IRC-kanaal.

irc.chat4all.org #phphulp[/quote]

Dank je wel voor de info!!! Mijn statement/opmerking was/is bedoelt voor het forum en niet voor het chat/irq gedeelte!!! Dus de site/forum....
lissy schreef op 04.04.2007 09:17
[quote='Herjan schreef op 03.04.2007 21:30'][quote='lissy schreef op 03.04.2007 20:19']Persoonlijk mis ik op PHPhulp een soort van "lijm" iets of iemand die de boel bij elkaar houdt en er wel een sociale gemeenschap van maakt/houdt.

Die is er: het IRC-kanaal.

irc.chat4all.org #phphulp[/quote]

Dank je wel voor de info!!! Mijn statement/opmerking was/is bedoelt voor het forum en niet voor het chat/irq gedeelte!!! Dus de site/forum....[/quote]

Kan de url van de IRC niet veranderen? Hier op school wordt het geblocked door het woord 'chat'...
Trieste school... :)

Maar wat bedoel je nou eigenlijk? wordt deze pagina geblokt doordat er 'chat' in staat, of kan je het niet openen op school?

In het geval van de tweede, komt dat niet gewoon omdat je geen IRC-applicatie hebt?

Elwin
Trieste school

Terecht dat het wordt geblokked.

Op school hoor je niet te chatten maar te leren!

Reageren