Beste PHPHulpers,

Via deze weg wil ik jullie informeren over een recente stap in mijn leven. Ik heb besloten om mijn functie als moderator op PHPHulp neer te leggen. Ik ga jullie dan ook verlaten, niet als persoon maar wel als moderator.

Als moderator op PHPHulp ben je eigenlijk een gewone user, je hebt dezelfde rechten (behalve dan dat je topics kunt dichtgooien) maar je word niet behandeld als een gewone user. Users zien je blijkbaar als een soort 'opper-phper' die tijd over heeft om iedereen maar te helpen met zijn of haar problemen. Mijn mailbox explodeerd dan ook bijna uit zijn voegen met dingen als 'kan jij dit even voor mij maken'. En als mensen niet snel genoeg op het forum geholpen worden sturen ze mij een PM, E-mail of voegen ze mij toe op MSN.

Combineer bovenstaande met mijn persoonlijkheid, ik wil graag iedereen helpen, en PHPHulp kost je gewoon een enorme berg tijd. Tijd die ik liever in andere projecten kan stoppen, projecten waar ik zelf mijn enthousiastme en intresse in kwijt kan.

PHPHulp is aan het veranderen, het niveau veranderd en daarmee ook de gemiddelde PHPHulp gebruiker. Zelden kom ik iets tegen waar ik echt een avondje lekker mee kan stoeien of iets ingewikkeld waar ik weer van kan leren. Daarintegen is het aantal topics van mensen die zich registreren om hun vraag te dumpen wel aan het toenemen.

Ik voel mij niet meer thuis op PHPHulp en toch steek ik er een hoop tijd & moeite in. Als moderator gaat dat op een soort verplichte basis, niet zozeer verplicht als in contractueel maar meer als... je hebt toch een soort verantwoordelijkheid. En daar heb ik geen zin meer in.

Dus ik leg mijn functie neer, maar als persoon blijf ik hier aanwezig. Al was het maar omdat er een aantal personen hier rondlopen waar ik het goed mee kan vinden en ik hier altijd wel wat kan leren.

'The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.'

Jan Koehoorn schreef op 03.04.2007 23:04
@ Robert: ja, jij moet er ook bij!

Ik bied me overigens aan als admin ;-)
Jan for President!
@ SanThe:
Ik hoop dat je die knipoog gezien hebt! Een paar goeie mods erbij kan nooit kwaad.

Relativerende opmerking: vandaag was ik bezig met een OOP script. Ik kreeg een error die ik nog nooit eerder gezien had en heb drie uur zitten debuggen, tot ik erachter kwam dat ik een typo had gemaakt in de __construct functie van de parent class.

Kun je nog zo mod zijn, maak je gewoon een kanjer van een beginnersfout, LOL!
Erik schreef op 03.04.2007 23:15
We zullen elkaar in ieder geval nog altijd tegenkomen op het forum.

Twijfel ik niet aan, of op de volgende PHPHulp meeting :).
25 Februari was de laatste geloof ik? Van mij mag de volgende wel weer op poten worden gezet hoor ;)
Maar het goede nieuws is Jan, dat je het met inzet en flink zoeken zelf hebt opgelost, zonder daar een topic voor te openen hier.
(had je ws wel wat tijd gescheelt trouwens :P)

Gelijk heb je wel vind ik Jan, een paar extra mods/ admins kan geen kwaad. Zeker niet, omdat er maar weinig admins zijn die veel online zijn. (no offence!)
@ Robert: ik heb een aantal keer gedacht: "Ik open een topic erover". Maar ik had een vaag gevoel dat ik inderdaad een echte beginnersfout had gemaakt, dus achteraf ben ik blij dat ik het niet gedaan heb, hahaha!

Extra mods lijkt mij ook een goed idee.
Robert schreef op 03.04.2007 23:21
Gelijk heb je wel vind ik Jan, een paar extra mods/ admins kan geen kwaad. Zeker niet, omdat er maar weinig admins zijn die veel online zijn. (no offence!)

Volgens mij moeten we echt met voorrondes gaan werken, zijn al zat die het willen. ;-)
Evt. bied ik me ook wel aan als jullie denken dat ik er geschikt voor ben :')
Robert de enige doe online is is bassie. Ik zit over 2 weken weer 4 maanden op zee... Stages > PHPhulp
@Eris

Dat weet ik, en ook dat jullie er niets aan kunnen doen, het was ook zeker geen verwijt. Dacht alleen dat het misschien wel handig zou zijn om een admin te hebben die wat vaker online is.
En mocht ik het vergeten te zeggen voor je weer een paar maand weg bent -> Een behouden vaart!
Bassie komt 10 keer per dag online. Hij is alleen onzichtbaar.

Reageren