Ik raad je aan om eerst eens een lijstje samen te stellen met software die jij nodig hebt en wat je met de pc wilt gaan doen. Ga je veel gamen, dan vallen OSX en Linux eigenlijk al af...
Ik zweer bij OSX, werkt er nu ruim een jaar op en dat bevalt uitstekend. Werken met Windows (aantal keren per week) valt dan echt tegen. Verder ben ik redelijk bekend met Windows, kan me de installatie van 3.x met een hele berg diskettes nog herinneren...
Linux is gratis.
Mac is in opkomst.
Windows is nog steeds meest gebruikte.
Met deze 3 OS systemen kan je doen wat je aangaf om te doen.
Ik zelf blijf nu nog bij Windows, niet omdat ik het de beste OS vind.
Maar omdat vele nog Windows gebruiken en ook in bedrijven zie je het nog.
Linux vind ik trouwens heel erg slecht, en Mac heb ik nog amper mee gewerkt om er een uitspraak over te doen. Maar de eerste keer dat ik er mee gewerkte heb ben ik naar 2 min. al gestopt omdat ik me irriteerde aan de Explorer omdat kruisje (rood bolletje in Mac) linksboven bevind.
Maar goed, het is maar waarvoor je het wil gebruiken.
Linux is gratis.
Mac is in opkomst.
Windows is nog steeds meest gebruikte.
Met deze 3 OS systemen kan je doen wat je aangaf om te doen.
Ik zelf blijf nu nog bij Windows, niet omdat ik het de beste OS vind.
Maar omdat vele nog Windows gebruiken en ook in bedrijven zie je het nog.
Linux vind ik trouwens heel erg slecht, en Mac heb ik nog amper mee gewerkt om er een uitspraak over te doen. Maar de eerste keer dat ik er mee gewerkte heb ben ik naar 2 min. al gestopt omdat ik me irriteerde aan de Explorer omdat kruisje (rood bolletje in Mac) linksboven bevind.
Maar goed, het is maar waarvoor je het wil gebruiken.
Dus je blijft bij windows, omdat veel mensen dat ook doen... En je kapt met Mac omdat de sluitknop aan de andere kant zit.
Maar de eerste keer dat ik er mee gewerkte heb ben ik naar 2 min. al gestopt omdat ik me irriteerde aan de Explorer omdat kruisje (rood bolletje in Mac) linksboven bevind.
Echt waar? Jij maakt je druk over een rood bolletje? Niet lullig bedoelt, maar in dat geval zou ik me toch even na laten kijken.
Komt bij dat ik weet dat je daarmee een venster kunt sluiten, maar ik gebruik het echt helemaal nooit. Sneltoetsen zijn vele malen handiger en sneller.
En wat is Explorer eigenlijk? Je bedoelt toch niet IE voor Mac? Dat is wel zo oud en achterhaald, gebruikt geen hond.
Ik heb nog nooit een mac gebruikt en ben het ook niet van plan. Windows werkt voor mij goed genoeg. Wat heeft een mac extra (dat ook nuttig is) wat een gewone pc met windows niet heeft?