Hallo, ik wil een nieuwe pc gaan kopen. Nu zoek ik de pc zelf wel uit, maar, wat voor os raden jullie aan.

Vista
Mac
of Linux.

ik wil graag voor en nadelel van iedere os hebben en daar een keuze op baseren.
@Frank
Ik heb het over de echt newbs ooit mijn ouders gezien, echt die zeggen: "Wat is dit dan geef mij Windows maar". Ik heb het over dat soort mensen sorry :P

@Elwin
Hetzelfde als hierboven, als mensen niet weten hoe ze zoiets moeten doen dan is de beveiliging niet in orde en geloof me veel mensen die ik ken doen veel maar rechten beveiliging etc wordt niet aangedacht. Daarom is XP iets minder veilig, omdat mensen niet weten dat ze te hoge rechten hebben.

Ik blijf neutraal te proberen blijven, daarom mijn antwoorden :D
Ik heb het over de echt newbs ooit mijn ouders gezien, echt die zeggen: "Wat is dit dan geef mij Windows maar". Ik heb het over dat soort mensen sorry :P
Ik ook.

Vervang het icoontje van FireFox maar eens voor het icoontje van IE. 9 van de 10 noobs kun je zo wijsmaken dat dit een nieuwe versie is. Zonder zeuren en problemen wordt er verder gewerkt...

Hetzelfde met MS Office en OpenOffice, icoontjes vervangen en klaar is kees.

Je moet een gebruiker niet lastig vallen met het OS, dat gaat nergens over. Copy/paste en browsen werkt gewoon en veel meer wordt er op de meeste pc's niet gedaan.
Goeie Frank even kijken of ik mijn ouders kan foppen :P

Reageren