Hallo, ik wil een nieuwe pc gaan kopen. Nu zoek ik de pc zelf wel uit, maar, wat voor os raden jullie aan.

Vista
Mac
of Linux.

ik wil graag voor en nadelel van iedere os hebben en daar een keuze op baseren.
Hehe, het is maar net wat je gewent bent.
En misschien heb ik het ook wel wat overdreven geschreven :P
maar mac is ook duur.
Mijn favo lijstje:

bovenaan:
Windows Xp pro (dus geen Vista want hier zittenn oa veel fouten in)

Daar onder:
Linux ubuntu (omdat ik geen andere ken, en deze wel chill werkt)

Daar weer onder:
Mac (Heb ik zelf totaal geen verstand van)

Groetjes, Robin.
Thomas schreef op 10.04.2007 19:30
maar mac is ook duur.
En een vergelijkbare Dell, HP of Lenovo, wat moeten die kosten? Ik vrees dat het verschil niet zo groot is, kan zelfs wel eens in het voordeel van Apple uitvallen... Gold in elk geval voor een Dell-laptop die met een MacBook Pro werd vergeleken. Maar goed, dan heb je het wel over een laptop van minstens 2500 euro, die koop je voor de zaak en dan doet de prijs er niet zo toe.
leuk dell systeempje kost rond de 1500. Dan heb ik wel de XPS, de ultime krachtpatster van dit moment. Oke oke, als ik de snelste versie van de XPS wil ben ik meer krijgt, maar toch core 2 duo.

Ik denk toch dat ik voor vista ga.
robin schreef op 10.04.2007 19:34
Mijn favo lijstje:

bovenaan:
Windows Xp pro (dus geen Vista want hier zittenn oa veel fouten in)

Daar onder:
Linux ubuntu (omdat ik geen andere ken, en deze wel chill werkt)

Daar weer onder:
Mac (Heb ik zelf totaal geen verstand van)

Groetjes, Robin.

Als je totaal geen verstand/ervaring hebt met MAC, vind ik niet dat je deze in je lijstje op kunt nemen..
Let er ook op dat je voor Windows meestal betaalt als je een nieuwe pc koopt. Ik kan me voorstellen dat dat ook een reden is om Windows te gebruiken. Als je je eigen pc samenstelt, en er vervolgens Linux op gooit, spaar je toch alweer wat euro'tjes uit!

Persoonlijk zou ik bij een nieuwe pc linux erop gooien, maar dat is mijn eigen smaak natuurlijk. Voor de doeleinden die jij noemt (muziek luisteren, mixen, scripten) kan dat prima.
Jawel, maar windows heb ik thuis nog liggen.
@php

Als hij dat ook er bij wilt :)

En als je vist thuis hebt liggen kan je beter vista erop zetten dit schilt natuurlijk weer wat euro's

Of je maakt hem multi-boot :P Windows Vista, Linux en eventueel Windows XP.

Reageren