En een vergelijkbare Dell, HP of Lenovo, wat moeten die kosten? Ik vrees dat het verschil niet zo groot is, kan zelfs wel eens in het voordeel van Apple uitvallen... Gold in elk geval voor een Dell-laptop die met een MacBook Pro werd vergeleken. Maar goed, dan heb je het wel over een laptop van minstens 2500 euro, die koop je voor de zaak en dan doet de prijs er niet zo toe.
leuk dell systeempje kost rond de 1500. Dan heb ik wel de XPS, de ultime krachtpatster van dit moment. Oke oke, als ik de snelste versie van de XPS wil ben ik meer krijgt, maar toch core 2 duo.
Let er ook op dat je voor Windows meestal betaalt als je een nieuwe pc koopt. Ik kan me voorstellen dat dat ook een reden is om Windows te gebruiken. Als je je eigen pc samenstelt, en er vervolgens Linux op gooit, spaar je toch alweer wat euro'tjes uit!
Persoonlijk zou ik bij een nieuwe pc linux erop gooien, maar dat is mijn eigen smaak natuurlijk. Voor de doeleinden die jij noemt (muziek luisteren, mixen, scripten) kan dat prima.