Hallo, ik wil een nieuwe pc gaan kopen. Nu zoek ik de pc zelf wel uit, maar, wat voor os raden jullie aan.

Vista
Mac
of Linux.

ik wil graag voor en nadelel van iedere os hebben en daar een keuze op baseren.
Dreamweaver werkt niet op Vista, pas bij cs3. Same goes for Photoshop;)
Photoshop werkt wel op vista hoor, iig CS2
Ik zweer bij Linux, alhoewel ik OSX nog nooit gebruikt heb, en dus geen recht van spreken heb ;)

Helaas is het wel zo dat je bij non-windows systemen goed moet kijken naar comptabiliteit van je hardware, en dan vooral de drivers.

Zoek ook naar alternatieven van je favo software, of kijk of ze onder een non-windows systeem draaien.
Tommy schreef op 10.04.2007 20:55
Dreamweaver werkt niet op Vista, pas bij cs3. Same goes for Photoshop;)

Beide fout :P
Andries Louw W. schreef op 10.04.2007 21:12
Oh ja, en voor servers vind ik (Free)BSD ook wel 'rulen'..

Beetje nutteloze opmerking voor dit topic. We hadden het over desktop PC's

Voor Desktop PC kies ik het eerst voor een mac. Goeie prestaties, goeie looks, Vista is slechts een foute look-a-like van Mac. Zeker goede prestaties met de Intel processoren.

Als ik dan tussen XP en Linux zou moeten kiezen, ga ik voor XP, simpelweg i.v.m. compatibiliteit (Hoewel je ook Wine op Linux kunt draaien, maar dat is toch niet perfect, want het werkt niet voor alles).
@ Luke: Vista is een hoop meer dan een foute Mac-look-a-like, maar dat willen veel mensen niet geloven omdat ze denken in termen van 'maar het oude Windows was slecht en virussen én dit en dat...'

OSX Mag dan misschien wel goed zijn, maar daarom Vista de grond inboren, vind ik er juist over. Zelf ben ik een zéér tevreden Windows en Ubuntu-gebruiker.
Ponzi schreef op 10.04.2007 21:41
@ Luke: Vista is een hoop meer dan een foute Mac-look-a-like, maar dat willen veel mensen niet geloven omdat ze denken in termen van 'maar het oude Windows was slecht en virussen én dit en dat...'

OSX Mag dan misschien wel goed zijn, maar daarom Vista de grond inboren, vind ik er juist over. Zelf ben ik een zéér tevreden Windows en Ubuntu-gebruiker.

Ik boor niks de grond in, ik heb zelf ook al een aantal keren met Vista gewerkt dus ik ga niet uit van het oude, en túurlijk zal het ook voor een gedeelte wennen zijn, maar er zitten ook gewoon bugs in... omdat het nieuw is. Maar, laat ik het anders zeggen, nu zou ik het nog niet kopen.

Hier een tevreden XP, (virtual) Mac OS X 10.3, Kubuntu, Debian, FreeBSD, CentOS gebruiker :-)
Ik gebruik ook ubuntu maar dat wrijft héééééééééél veel met mn website onderhouden; Een goed alternatief voor photoshop of dreamweaver bestaat er zelfs nog niet
@ Reinhout: Gimp?

Reageren