hey
ik moet hier een testomgeving inrichten met PHP, IIS en MSSQL en voor zover is mij hetvolgende gelukt:
- IIS Werkend.
- MSSQL Werkend.
- PHP Werkend.
Nu heb ik alleen het volgende probleem.
Ik moet via PHP een connectie maken naar de MSSQL database, nu weet ik dat de functie hiervoor is mssql_connect();
Maar zodra ik die functie aanroep komt die ermee dat die de functie niet herkent terwijl de module hiervoor wel in php geconfigureert is.
Ook als ik mysql_connect probeer krijg ik hetzelvde.
Ik heb hieruit een paar testjes uitgevoert met een While loopje, Echo en Session_start.
Dit werkt echter allemaal goed.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Wat onderliggende informatie:
- Ik heb op IIS een aparte website aangemaakt (genoemt FAQ) en hiervoor een map op C: aangemaakt en hem er netjes naartoe doorverwezen, deze staat wel ingesteld op poort 81. om de een of andere reden krijg ik hem niet op 80.
- Ik heb een handmatige installatie van PHP uitgevoert in verband met IIS, dit heb ik gedaan met de guide van Deze website
- De server is Windows Server 2003
- De MSSQL versie is 2005
- De versie van PHP is natuurlijk versie 5
- De IIS versie is degene die er bij Windows Server 2003 bijzat
Ik heb de complete guide die ik hierboven heb genoemt compleet gevolgt, alles stap voor stap.
Ik heb net trouwens nog even de troubleshooter bij die guide nagekeken en met behulp van dat nog even wat getest
5.1 It won't work!
If you setup IIS to use the ISAPI extension, then try this: right click on WebSites > Properties > ISAPI Filters > Add
filtername = PHP
executable = php5isapi.dll
It seems that since we've added an ISAPI extension, we would need to add an ISAPI Filter, but I never had to. I added one to see what happened, and couldn't tell if it made any difference in performance, or even if it was being used.
Echter krijg ik hierop een Service Unavailable error.
Maar wat de installatie betreft, die is goed verlopen.
Ik heb nu het volgende gedaan
- Alles ge-deinstalleert (IIS en PHP5)
- Geinstalleert volgens de guide die Elwin gaf
Resultaten:
- Hetzelvde als eerst, nog steeds geen functies herkennen
Wat mij trouwens opvalt is zodra ik php.ini in C:\Windows plaats compleet php niet meer werkt.
Hij laat dan de code zien in plaats van de werking ervan.
Doe eens een search op php.ini. Hoeveel heb je er? Het feit dat de functies niet herkend worden na aanpassen van php.ini duidt er toch echt op dat je de verkeerde ini-file zit aan te passen :) Heb je de webserver ook herstart na het aanpassen van de ini?
Oke, dus php.ini in je php-directory laten staan.
Welke foutmeldingen treden er nu precies op? Hoe ziet het module-stukje uit je php.ini eruit? Heb je ook het pad naar de module-directory aangepast?
Ik kreeg net al die ingeving dus ben even gaan testen
Heb in php.ini de extension_dir veranderd naar C:\php\ext
Dit veranderd niks
Hij weergeeft gewoon de source-code van de php zelfs al staan ze achter 2 //
HTML blijft er echter wel gewoon op werken
Ow dus heel PHP wordt niet herkend/uitgevoerd???
Heb je wel de isapi op de juiste manier toegevoegd en de extensie .php gekoppeld aan die module? E.e.a. staat volgens mij correct uitgelegd in de tut van Elwin.