Kijk ook even rond hoelang het duurt voordat je je laptop weer terughebt als die voor reparatie teruggesturud moet worden.
Bij Acer en Packard Bell duurt het rustig een paar maanden.
Apple begint heel moeilijk te doen en vergeet dat we in Nederland zitten en dus niet in Amerika.
HP en Dell gaan redelijk snel
Maxdata heb ik op dat gebied de beste ervaring mee. 10 dagen na melding gerepareerd in huis.
Een Dell zou ik niet nemen hun service is gewoon erg slecht.
Wij hadden een notebook met 3 jaar bussiness garantie, maar door de hitte van afgelopen zomer viel die telkens uit.
Wij de Dell service bellen zeggen ze doodleuk:
Een laptop is niet gemaakt om 8 uur per dag aan te hebben en er op te werken.
Een monteur sturen kon niet, omdat ze niet wisten waar het om ging en je anders toch moest betalen.
Hun oplossing was 1 van de cores uitschakelen en niet veel programma's tegelijk openen.
Ik zou zelf even verder dan norrod.com, je kunt echt zoveel meer krijgen voor diezelfde prijs (zeker als je iemand kent met een macro- of een officecentre-pasje :) )
Ik heb m'n eigen bedrijf he! (www.prodes) dus ik heb zelf uiteraard ook een pasje! Maar de prijzen daar zijn niet super hoor en als ze super zijn zijn het restpartijen dus met slechte specificaties.
Ja ik wil er inderdaad maar rond de €500,- voor betalen omdat het slechts een laptop is voor als ik bij klanten zit of om even in de achtertuin te werken.
@ all:
Enorm bedankt voor de vele reacties! Ik weet nu zeker dat de 2e laptop af valt!
PS: Als jullie nog andere goede laptops weten rond de €500,- dan hoor ik dat natuurlijk bijzonder graag!!!
IBM staat bij mij ook hoog aangeschreven. Ik heb een ouwde IBM ThinkPad t20 (PIII 700 Mhz SpeedStep. 512 MB. 40 Gig) Maar de accu gaat 3 uur mee, scherm is heel goed, zeker als je bedenkt dat het maar 8mb video is...
Heb ooit op een nieuwe Thinkpad gewerkt, maar volgens mij is dat nu van Lenovo...
Ik zou als ik zou moeten kiezen de eerste nemen.
Dit vooral omdat die dubbel aantal ram-geheugen heeft.
Maar mijn persoonlijke keuze gaat voornamelijk uit naar Asus.
Dit omdat ik zelf een Asus laptop heb en er geen klachten over heb.
Laatst was er bijvoorbeeld door mij eigen gestuntel een lettertje afgebroken, even gebeld en 2 dagen later lag er een nieuwe op de mat.
Ik heb hier ook een asus en de garantie is zeer goed, had een probleem met mijn beeldscherm en mijn laptop was binnen 2 weken terug want het beeldscherm moest vervangen worden. Andere mensen in mijn klas met een Asus zijn ook tevreden met de onderdelen die erin zitten en hebben geen klachten over de service.
Daarintegen de mensen in mijn klas met Acer hebben genoeg te klagen. Onderdelen die afbreken, scharnieren die kapot gaan en dan ook nog 2 maanden wachten op de reparatie. Voor een Asus betaal je dan wel meer, maar ik vind dat je er ook wel wat voor terug krijgt. Lenovo heb ik ook goede ervaringen mee, HP ook wel. Verder geen andere merken waar ik ervaring mee heb.