Ik heb gister een cruciaal lek gevonden in de aanmeldingsprocedure van Windows Live ID. De nieuwszenders zijn het nu aan het overnemen.

Webwereld
Webwereld (nieuw)
NU.nl
FOK!
Techzine
Techworld
@Home
The Inquirer
Wikipedia (Engels)
IDG Now! (Braziliƫ)
Techworld.com (Internationaal)
PC World (Internationaal)
InfoWorld (Internationaal)
ComputerWorld (Internationaal)
CIO (Internationaal)
KezNews (Internationaal)

Zoals je ziet heeft IDG News (internationaal persbureau) het overgenomen en rapporteert daardoor de hele wereld het nu.

Na wat Google-werk schat ik dat er ongeveer 500 websites zijn die dit artikel hebben geplaatst, misschien wel veel meer.

(Persberichten (exploring.nl, mijn website))
Zijn site, (duh) :P
En hoevaak je twee PDF's?
PHPerik schreef op 19.06.2007 13:57
Ik heb niks illegaals gedaan en niemand tot illegale dingen aangezet. Ik heb enkel laten weten dat er privacy-issues zijn. Verder heb ik geen tutorial gegeven van hoe je het moet doen, alleen een korte uitleg om m'n stelling te bewijzen.

Oh, en Microsoft heeft wat mij betreft meer dan voldoende tijd gehad om het te fixen of om te zeggen: GEEF ONS WAT TIJD DAN FIXEN WE HET. En het boeide ze gewoon niet. Dus ja, dan ga ik niet wachten met de wereld melden dat je niet meer veilig bent achter je eigen computer ;-)

Ik zie anders hier op de site van je bedrijfje wel een degelijke uitleg staan hoor.
PHPerik schreef op 19.06.2007 14:25
Ja en toch kan ik nou niet echt medelijden voelen met Microsoft, gek he? En ik ben nog wel iemand die altijd Windows loopt te promoten, dus ik ben niet anti.

Ik ben wel redelijk tegen microsoft en zelf ik vind dat je wat langer moest gewacht hebben met de publicatie. Nu zijn er duizenden die deze bug zullen gaan misbruiken...
Als je iets leuks gevonden hebt wil je natuurlijk niets liever dan het zo snel mogelijk aan iedereen rondvertellen om je ego wat te strelen he.
Ik zie anders hier op de site van je bedrijfje wel een degelijke uitleg staan hoor.
Dat is geen uitleg, dat is een onderbouwing. Het is dus een samengevatte uitleg, en dat is logisch. Anders zou het niet geloofwaardig zijn.

Ik vind niet dat ik langer moet wachten. Het is hun fout en ze reageerden ongeinteresseerd. Ik heb het met Microsoft besproken aan de telefoon en ze begrijpen het en vinden het verder niet erg dat ik het zo heb aangepakt. Daarom ook volgende week een afspraak enzo.
god wat zit iedereen weet te miepen :)

phperik, ik wist dat je het kon. zo is iedereen weer wakker en microsoft officieel een bug rijker

en nu allemaal weer rustig slapen
een afspraak? Een paar pagina's terug zei je nog dat ze geen contact met je wilden... (waarom denk ik nu plots in mijn hoofdje dat je MS niet hebt attend gemaakt op het lek eerst?)

Verder no offence hoor. Deze fout mocht idd niet gebeuren.
Muahahaha
Moet je eens kijken hoeveel "eer" iemand kan krijgen voor een typfout =D

Ookal heb ik een schijthekel aan micro$choft en hoop ik dat ze zulln (kijk een typfout, dat is dan 10 euro) branden in de hel!
Burn baby, burn :)
Geniaal Erik!, alle respect. Leuk om ome Bill, ondanks dat ie zon beetje met pensioen is, te laten zien dat Nederlands slimmer zijn dan zijn ingehuurde Japanners en "geniale" experts van over de hele wereld.

Ben benieuwd hoelang het gaat duren tot Microsoft de bug dr uit heeft, vast en zeker eerder dan dat ze toe gaan geven dat er iets fout zat (net als met Xbox).

Net zoals Erik al zei!, kijk wel uit!. Voor je het weet zit er een CIA-agent in je achtertuin;).
Volgens mij is de bug vandaag rond een uur of 12 opgelost hoor.

Het probleem echter niet, want we kunnen niet vertrouwen op Microsoft als het om privacy gaat. Dat blijkt. En Windows Live bestaat al een jaar dus misschien heeft men in die tijd al 10000 fake accounts aangemaakt. De enige manier om het echt te herstellen is door alle gebruikers een nieuwe mail te laten sturen.

Reageren