Ik heb gister een cruciaal lek gevonden in de aanmeldingsprocedure van Windows Live ID. De nieuwszenders zijn het nu aan het overnemen.

Webwereld
Webwereld (nieuw)
NU.nl
FOK!
Techzine
Techworld
@Home
The Inquirer
Wikipedia (Engels)
IDG Now! (Braziliƫ)
Techworld.com (Internationaal)
PC World (Internationaal)
InfoWorld (Internationaal)
ComputerWorld (Internationaal)
CIO (Internationaal)
KezNews (Internationaal)

Zoals je ziet heeft IDG News (internationaal persbureau) het overgenomen en rapporteert daardoor de hele wereld het nu.

Na wat Google-werk schat ik dat er ongeveer 500 websites zijn die dit artikel hebben geplaatst, misschien wel veel meer.

(Persberichten (exploring.nl, mijn website))
Ik kan wel als onbekende een emailtje sturen maar dan geloven ze het niet of boeit het ze niet.
Als je er een complete uitleg bij geeft zullen ze toch wel even kijken of dat echt werkt?
Geen idee of je er gezeik mee kan krijgen omdat je het zo in het nieuws hebt gebracht?
Ik heb niks illegaals gedaan en niemand tot illegale dingen aangezet. Ik heb enkel laten weten dat er privacy-issues zijn. Verder heb ik geen tutorial gegeven van hoe je het moet doen, alleen een korte uitleg om m'n stelling te bewijzen.

Oh, en Microsoft heeft wat mij betreft meer dan voldoende tijd gehad om het te fixen of om te zeggen: GEEF ONS WAT TIJD DAN FIXEN WE HET. En het boeide ze gewoon niet. Dus ja, dan ga ik niet wachten met de wereld melden dat je niet meer veilig bent achter je eigen computer ;-)
PHPerik schreef op 19.06.2007 13:57
Dus ja, dan ga ik niet wachten met de wereld melden dat je niet meer veilig bent achter je eigen computer ;-)
Maar da's geen nieuws meer...

Elwin
Het heeft natuurlijk een keerzijde. Normaal gersproken hanteer je redelijke termijn om iets te fixen (en dat is niet 5 uur, maar normaalgesproken wordt 30 dagen aangehouden voor software, dit iets anders omdat het een dienst is). Een week had redelijk geweest.

Nadeel is dat het nu uitgebuit kan worden omdat er niet genoeg tijd is geweest om het te fixen.
Ja en toch kan ik nou niet echt medelijden voelen met Microsoft, gek he? En ik ben nog wel iemand die altijd Windows loopt te promoten, dus ik ben niet anti.
Het maakt ook niet uit. Tuurlijk doen zij er lang over om te repareren maar het prima zo. Het maakt ook niet uit. Microsoft heeft vast wel 24 uur mensen online. Dus zij hadden kunnen reageren. Ik weet niet wat iedereen nou loopt te zeuren hoor. Het is gewoon een fout van Microsoft en zij hadden op tijd kunnen reageren!
De vraag is natuurlijk ook of Webwereld het zo in de publiciteit had gebracht als Microsoft had gevraagd om het een bepaalde tijd stil te houden om een fix te maken.

Ik vind het op deze manier een grote misstap van MS. Niet alleen vanwege de fout, maar ook vanwege de reactie (zoals die op Webwereld staat).

Elwin
Webwereld heeft wel best een tijdje gewacht, ik zat met ze te praten op MSN met een fake e-mail. Ze hadden het zelf over journalistiek fatsoen, dus we kunnen hen niet ergens de schuld van geven.
Wtf je staat ook al op Wikipedia!!!
Als MS er nu nog niets aan doet snap ik het echt niet meer hoor...

is die bug nog steeds aanwezig?

Reageren