De meeste weten hier mijn 'Dual-Core' problemen.. Mijn ouders zeggen nou: je hebt een goed rapport en bijna jarig, misschien kopen we wel een nieuwe PC voor je. Dat misschien is zeker, zoongeveer, mijn ouders geven iets als ze het beloofd hebben. M'n moeder en m'n vader willen dit wel, omdat me vader dan mijn PC krijgt en m'n moeder die van hem. Dat is best vooruitgang voor m'n vader.
Ik dacht eerst, ik stel een PC samen ik kwam uit op rond de €5000,-. Had ik mooie gamers PC, niet van alles het duurst, maar ook niet slecht.
Dat krijg ik zowiezo niet voor m'n verjaardag. Dus dan moet ik maar een complete PC gaan zoeken. Ik kwam uit op deze.
[edit]Hij staat trouwens ook goed bij mijn beeldscherm: kliko[/edit]
Hij lijkt mij wel goed, alleen de vid kaart weet ik niet. Ik heb meer verstand van gForce enzo. Wie heeft ervaring met ATI of een argument tegen of juist voor? M'n broertje heeft ook een ATI, niets mis mee, maar of op deze vid kaart ook next-gen games gespeeld kunnen worden? Dat weet ik nog niet zo zeer.
Ik heb Windows Vista Ultimate Edition. Dus 3x raden welke ik dan gebruik, niet die HE dus.. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? HE configureren, dan formateren en dan UE er op installereen? Want ws zit HE er al op voorgeinstalleerd.
Veel vragen, dus ik hoop ook veel antwoorden! MVG, Tommy
[edit]Ik prik er nog zeker 1 gig bij, mss 2.[/edit]
Om eerlijk te zijn vind ik die pc bij dynabyte een beetje duur.
Ik wil zelf ook een nieuwe pc kopen en kwam met de CPU AMD Athlon 64 X2 5600+, moederbord van foxconn en dan nog 2Gb geheugen pas uit op 380 euro.
Wat je eens moet doen is naar www.alternate.nl gaan en daar eens naar de pc-buider.
Daar kan je zelf een PC samenstellen.
Dan ga je op zoek naar wat andere computerzaken en kijk je waar je welke onderdelen het goedkoopste krijgt.
Dan is het zelf alleen nog even de pc inmekaar knutselen.
Verder over het systeem wat jij daar neerzet.
Het is wel een redelijk systeem, maar ik denk dat de videokaart naar verloop van tijd (half jaartje) al wel wat verouderd is (oke, ik draai op een 9600PRO in men vaste bak).
Dus als je die onderdelen die er daar inzitten voor een redelijk prijsje kan krijgen. dan er gewoon zelf een Nivdea inknutselen met SLI.
Dan kan je er later gewoon een 2e videokaart bijzetten en erbij aansluiten.
Maar ik raad je toch aan om hem zelf te bouwen, dit zodat je precies weet wat erin zit en je bent vaak ook nog eens goedkoper uit.
Zo kom je op die PC Builder uit.
Maar wat je dan doet is je gaat naar www.tweakers.net en gaat daar naar de pricewatch.
Daar voer je dan die onderdelen in en dan kom je zo op de goedkoopste winkels uit.
Zo doe ik het ook altijd en ben altijd al goedkoper uitgeweest.
Plus daarbij weet je ook precies wat er in zit :)
Maar dat is juist het 'probleem' (met mij), ik heb daar geen zin in (ik ben een beetje gemakszuchtige). Als ik het zelf zou moeten betalen zou ik het liefst zo goedkoop mogelijk doen. Maar m'n ouders weten er niet zo veel van en daarom kopen ze het liefst gewoon een PC die al klaar is.
Maar dan nog wat: er zit al een toetsenbord en muis bij, draardloos ect.. Maar de logitech G15 is ziet er wel mooi uit. Die koop is mss ook zelf nog wel. Maar zit er gewoon een standaard HP toetsenbord bij?
als je naar www.naarsa.nl gaat (Salland Automatisering) kun je voor weinig een goede pc kopen, en samengesteld laten afleveren.
zo heb ik daar laatst voor nog geen 600 euro een superpc aangeschaft, weet even de specs niet meer, maar take my advice: NOOIT EEN SAMENGESTELDE PC KOPEN! Je weet nooit wat voor meuk ze er allemaal in stoppen, en als je iets wilt vervangen ben je de l*l ivm garantie...
Gewoon zelf doen dus, het is een werkje van hooguit een uurtje om in elkaar te zetten, en je weet altijd zeker wat voor onderdelen er in je pc zitten.
Ik had zelf allemaal onderdelen besteld ( op www.sallandautomatisering.nl (erg goedkoop & goede service)) en daarna met mijn broer in elkaar gezet.
Hij koste exl. beeldscherm 550,- 1 gig Ram geheugen, 160 gig hardeschijf, AMD Athlon(tm) 64 Prosessor. En een goede video kaart (Club3D VGA GeForce 7600 GT 256MB)
Right, ik heb er net één gekocht van 1300 euro. High-end-game PC: E6600, 2Gb RAM, 8800GTS 640Mb, X-Fi Gamer audiokaartje, 2 harde schijven en de rest van de meuk.
Wat ik er maar mee bedoel is dat wat jij zegt gewoon bij iedereen weer anders is. Meningen verschillen. :)
5000 euro voor een thuis-PC?? wow en dan nog zeggen dat het duurder kan haha
maar kijk eens even op www.cool-prices.nl, daar is het totaal niet duur (zeker het geheugen) kijk verder ook eens op productvergelijkingen van tweakers
Eerst moet ik voor weinig geld een PC daar laten samenstellen en dan moet ik nooit een samengestelde PC kopen:S Is er bij die site ook een PC builder? Dat ik makkelijk het prijsje kan zien?