De meeste weten hier mijn 'Dual-Core' problemen.. Mijn ouders zeggen nou: je hebt een goed rapport en bijna jarig, misschien kopen we wel een nieuwe PC voor je. Dat misschien is zeker, zoongeveer, mijn ouders geven iets als ze het beloofd hebben. M'n moeder en m'n vader willen dit wel, omdat me vader dan mijn PC krijgt en m'n moeder die van hem. Dat is best vooruitgang voor m'n vader.

Ik dacht eerst, ik stel een PC samen ik kwam uit op rond de €5000,-. Had ik mooie gamers PC, niet van alles het duurst, maar ook niet slecht.

Dat krijg ik zowiezo niet voor m'n verjaardag. Dus dan moet ik maar een complete PC gaan zoeken. Ik kwam uit op deze.

[edit]Hij staat trouwens ook goed bij mijn beeldscherm: kliko[/edit]

Hij lijkt mij wel goed, alleen de vid kaart weet ik niet. Ik heb meer verstand van gForce enzo. Wie heeft ervaring met ATI of een argument tegen of juist voor? M'n broertje heeft ook een ATI, niets mis mee, maar of op deze vid kaart ook next-gen games gespeeld kunnen worden? Dat weet ik nog niet zo zeer.

Ik heb Windows Vista Ultimate Edition. Dus 3x raden welke ik dan gebruik, niet die HE dus.. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? HE configureren, dan formateren en dan UE er op installereen? Want ws zit HE er al op voorgeinstalleerd.

Veel vragen, dus ik hoop ook veel antwoorden! MVG, Tommy

[edit]Ik prik er nog zeker 1 gig bij, mss 2.[/edit]
Jurgen we hadden het over pc's niet servers
je bent best een verwent nest, dat mag ik wel stellen toch?...
misschien eens een baan zoeken en zelf sparen? maakt de computer alleen maar leuker
Luke Banning schreef op 28.06.2007 12:26
Jurgen we hadden het over pc's niet servers

Weet ik. Maar wat hij had samengesteld is net een goedkope server ipv een home PC
dat is zeker waar!
Wat ook zeker waar is, is het feit dat voor zulke bedragen zelf te sparen veel leuker is en ik vind hem ook een verwend nest..

Ik zou trouwens ook eens vhet verschil opzoeken tussen een workstation, gamer pc en een server..

Anders kan ik alleen maar zeggen:

Wat ben je nu?
Dat het een kleine server is, dat heeft hier niets mee te maken, als die pc het aan kan dat ik er ook nog verschillende server progjes op draai voor zowel game servers als webserver en als ik dan ook nog kan gamen, waarom zou ik dat dan niet doen?

En in eerste instantie was de vraag of die pc van dynabyte goed was.. (ik krijg hier altijd antwoorden niet er neit zo veel mee te maken hebben) En mij lijkt die PC wel goed, nu kan ik met de vga kaart vooruit, over een jaartje (of anderhalf) gooi ik er wel een goeie vga kaart in als die een stùk goedkoper zijn..

@wout: bedoel je niet ben=heb? Ik heb nu een cybermaxx P4 160 gig gForce 5300 PCI
Jurgen schreef op 28.06.2007 12:31
[quote='Luke Banning schreef op 28.06.2007 12:26']Jurgen we hadden het over pc's niet servers

Weet ik. Maar wat hij had samengesteld is net een goedkope server ipv een home PC[/quote]
Haha, volgens mij heb jij dan geen benul van de prijzen van servers? Een echte server (Dus serverkast, board, WD hdd, kingston geheugen, AMD Opteron) heb je al voor een euro of 800.
Doe je alleen een serverkast en verder desktop board, wd hdd, kingston geheugen en simpele Sempron of Athlon processor, dan ben je al klaar voor 400 euro.
En, ik ben niet verwend, als ik gewoon een mooie pc (max 1000 ongeveer) mag uitzoeken voor me verjaardag, dan zoek ik het tot op de bodem uit. Ik zoek eht liever heelmaal uit wat het beste is, dat ik de komende 2 a 3 jaar niets nieuws meer hoef (vga mss)
Ik wijs je er even op dat niet iedereen een PC van 1000 € krijgt als er nog een prima PC staat...
Dus jij geen gamer:).. Klopt, maar mijn ouders denken dat ze me hiermee gelukkig houden ofzo.. Zonder een nieuwe PC ben ik ook nog gelukkig. Eigenlijk vroeg ik alleen om Dual-Core + moederbord + 2 gig DDR2..

Maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!

Reageren