Ik heb een reseller pakket bij Pcextreme. krijg ik een mailtje dat de prijs 45% omhoog gaat !!! ..... want alles wordt toch WAT duurder ! Hallooo, WAT duurder... Kan dat zo maar !?
Bovendien zijn ze ook nog eens ontzettend karig met het aantal megaBytes dat je mag gebruiken ook.
Een andere reseller zoeken ? Ze gaan er natuurlijk vanuit dat je niet zo snel overstapt, zo'n gedoe! Dat lijkt me ook wel ja, of zijn er slimme manieren om al je accounts in 1 keer over te zetten ?
Kan iemand me een goed reseller account aanraden?
Uhhuh, kijk eens in de AV. Er staat soms wel iets over max 20% prijsverhoging. Maar inderdaad zou ik wel overstappen, de laatste tijd komen er slechte recensies op de ISPgids: http://www.ispgids.com/isp/pcextreme
Betaal je per maand, kwartaal, half jaar, jaar? Dan heb je nl. misschien nog even tijd om rustig op je gemak te zoeken... Houd wel rekening met de opzegtermijn
?
Onbekende gebruiker
05-07-2007 08:01
Tja de energie prijzen stijgen dus de DC kosten stijgen ook.
Ze gebruiken toch een eigen control panel? Dan is het denk ik niet mogelijk om alles eenvoudige te verhuizen.
Tja de energie prijzen stijgen dus de DC kosten stijgen ook.
Hahaha, en jij denkt dat de prijzen van energie ook inééns 45% omhoog gaan?
Ze gebruiken toch een eigen control panel? Dan is het denk ik niet mogelijk om alles eenvoudige te verhuizen.
Gaat vrij makkelijk:
Als controlepaneel wordt bij reselling het Direct Admin controlepaneel geleverd. Via dit controle paneel kunt u zelf hostingpakketten aanmaken, aanpassen en verwijderen.
Ze stijgen niet in één keer 45% maar ze zijn de laatste jaren gestegen zonder dat dit is doorberekend. Nu wordt het doorberekend.
Goedzo jij snapt 'm. Maar ben je dan met me eens dat ze het die afgelopen jaren dan toch verkeerd hebben gedaan? Als ze nou rustig mee waren gestegen waren er minder problemen voor ze...
[ignore]Dit is quote ruud:
[/ignore]
Ruud in DirectAdmin kun je gewoon user_backups maken en die kun je dan weer importeren bij je nieuwe partij (mits ze DirectAdmin hebben)
Ze stijgen nu dus wel in 1 keer 45% . Ik ben anderhalf jaar klant van ze. Op z'n zachts gezegd is het niet netjes. Dat ze evt. de jaren daarvoor niet (veel) prijsverhogingen hadden hebben ze me echt niet meegedeeld
Mijn klanten wil ik echt niet zo behandelen !!
Ruud in DirectAdmin kun je gewoon user_backups maken en die kun je dan weer importeren bij je nieuwe partij
PCExtreme is altijd een hele goede webhoster geweest, niet alleen kwa service en techniek maar zeker ook voor de prijs. 1,25 per maand voor 150MB en 8GB dataverkeer is natuurlijk ook geen geld.
Ze konden de prijs altijd enorm goedkoop houden doordat ze met grote hoeveelheden konden inkopen. Ik kan mij best voorstellen dat ze daar meerdere eigen racks hebben. Maar wat gebeurd er als je door een overvloed van criminal-spelletjes-klanten continu gebeld word dat hun script niet werkt? Of dat ze perongeluk de server plat getrokken hebben? De bereikbaarheid van de servicedesk voor normale klanten daalt, mensen worden boos en lopen weg.
Als mensen weglopen heb je minder klanten per server en deel je dus dezelfde kosten over minder mensen. Als je dan ook nog altijd tegen budgetprijzen gewerkt hebt, en dus geen backup-geld heb, dan red je dat niet eeuwig. In dit geval is het dubbel stom want die lui hebben al die tijd de inflatie en stijgende kosten niet doorberekend (ik moet tegenwoordig zelfs voor de stroom extra betalen).
Het enige wat ze dan dus kunnen doen is de prijs omhoog gooien, wat dan nogsteeds overigens geen extreem hoge prijzen zijn, en dan hopen dat je klanten tevreden zijn met je service.
En ik denk dat ze mbt dat laatste best wel eens gelijk kunnen hebben. Ze hadden natuurlijk altijd een prima service en de echt grote klanten/bedrijven gaan voor die paar eurocenten echt niet verhuizen. De enige jongens die weglopen zijn de criminal-spelletjes-webmasters want die hebben nergens geld voor over. En om eerlijk te zijn zullen ze daar alleen maar blij mee zijn, want _hun_ leggen servers plat met hun slecht geschreven scripts en zij verwachten dat een helpdesk er is om te helpen scripten :P.
Moraal van het verhaal, niet bitchen of opzoek naar een andere host.
Er zijn zeker wel goedkopere partijen, die meer kwaliteit geven als PCExtreme (nu) geeft. En ja, dat komt door criminals, maar dat kunnen ze ook aanpakken. Gewoon af en toe een keer controleren of er criminals op staan, zoja? Mail sturen en account blokkeren. Dan breng je de kwaliteit weer omhoog en krijg je weer meer klanten. Maargoed, ze zijn simpelweg de laatste tijd in prijs en kwaliteit terug gegaan naar de jaren 60 ofzo :')
Je sluit toch zeker een contract op over een bepaald termijn? Mij lijkt dat dan niet ineens tijdens de loop van je contract de prijzen met 45% omhoog mogen gaan. Of denk ik nu te simpel?