Ik heb een reseller pakket bij Pcextreme. krijg ik een mailtje dat de prijs 45% omhoog gaat !!! ..... want alles wordt toch WAT duurder ! Hallooo, WAT duurder... Kan dat zo maar !?
Bovendien zijn ze ook nog eens ontzettend karig met het aantal megaBytes dat je mag gebruiken ook.
Een andere reseller zoeken ? Ze gaan er natuurlijk vanuit dat je niet zo snel overstapt, zo'n gedoe! Dat lijkt me ook wel ja, of zijn er slimme manieren om al je accounts in 1 keer over te zetten ?
Kan iemand me een goed reseller account aanraden?
Ik ken de kwaliteit van concurrenten niet zo goed, maarre denk dat ik bij nieuwe webpagina's een andere host overweeg.
Dit soort dingen houd ik niet van:Vanaf 1 Augustus 2007 kunt u vanaf uw website maximaal 60 e-mails per
uur versturen. Indien dit limiet voor u te laag is, dan kunt u dit via
WSCP zelfstandig verhogen tot maximaal 250 e-mail berichten per uur.
Jelmer
Dat meen je?
Ik verstuur soms wel 5000 e-mails binnen een half uur. Leuk als ik dat zou moeten spreiden over (5000 / 250 =) 20 uur.
Dan kun je dus al niet eens meer een nieuwsbrief versturen oid, want dat zijn dan toch al gauw meer e-mails.
arjan kaptijen zei: "1,25 per maand voor 150MB en 8GB dataverkeer is natuurlijk ook geen geld. "
ik weet niet hoor maar bij one.com heb ik 2,50 per maand, 2 gig onbeperkt verkeer en een perfecte chatsupport, dit is dus nog minder geld is dit dan een slechte host ofzo?
Dat meen je?
Ik verstuur soms wel 5000 e-mails binnen een half uur. Leuk als ik dat zou moeten spreiden over (5000 / 250 =) 20 uur.
Dan kun je dus al niet eens meer een nieuwsbrief versturen oid, want dat zijn dan toch al gauw meer e-mails.
Je kan zelf een vertraging inbouwen? Vergeet niet dat veel spammers ook wel 5000 emails binnen een half uur versturen. En ik heb liever dat jij iets langer over het versturen van jouw nieuwsbrief duurt, dan 20 spam-mailtjes in mijn inbox. Ben blij eindelijk een initiatief van een hoster te zien.
Daarnaast vind ik het vrij onbehoorlijk van PCExtreme om zo'n verhoging door te voeren. Getuigt op het eerste gezicht niet echt van zakelijk inzicht. Had het jaarlijks met een klein beetje opgehoogd en nergens was een probleem van gemaakt. (Alhoewel 45% over pak 'm beet 1 euro per maand in mijn ogen toch iets anders is dan 45% over 12 euro per maand.)
Als eerste het ging me niet zozeer om het geld (het zijn gtootte bedragen), maar meer om het princiepe.
Het is een onfatsoenlijk zakelijk voorstel (ja slikken of stikken)
Maar ik heb aan de hand van die prijs met mijn klanten ook afspraken gemaakt.
En ik vind voor mezelf dat ik het niet kan maken om die 45% te gaan doorberekenen aan mijn klanten!
Overigens ging om een reseller account met 1 GB ruimte dat was 10,- per maand en is nu 14,50 /mnd (prijzen ex.) !!
Wat zie ik hier bij de advertenties hiernaast staan 500MB voor 1 euro of 1,5GB voor 2 euro !!!! (dat zijn wel gewone webruimtes )
Ik heb geen vertrouwen meer in ze. En ik vind ook niet dat ze hier mee weg moeten mogen kunnen komen.
Dus ik ga naar een ander . . . .
Je kunt er zelf ook een soort control panel bij maken, waar jij de accounts kunt beheren en de databases. Dat zou best mooi zijn. Mss kun je het hier op PHP Hulp zetten, voor mensen die het zelfde probleem zullen hebben met PCExtreme
Slikken of stikken?, Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden dus je hebt dit uiteraard ook gelezen en dit goed bevonden zoals je als consument behoort te doen voordat je een contract afsluit.
@ Danny
Je gaat akkoord met de voorwaarden ja of je het nou leest of niet (de meesten niet) je weet dat de prijs kan veranderen. ( Al worden GB's wel steeds goedkoper he) maar bij zoiets verwacht je niet echt een verhoging, Absoluut geen verhoging van 45%. Ik heb er nog niet van gehoord! en zoals al gezegd ze zijn ook al vrij karig met hun ruimte.
Dus ik vind ''slikken of stikken'' wel een terechte opmerking. Je KAN alleen betalen of weggaan
Je bent er natuurlijk zelf verantwoordelijk voor dat je de voorwaarden doorleest en begrijpt.
Dit is wel een zeer extreme stijging. Maar als het goed is heb je voor je eigen klanten rekening gehouden met de voorwaarden die je zelf ondertekent.
Dit betekent niet dat je klakeloos alles moet doorberekenen, als het goed is maak je zelf ook duidelijke winst en heb je een reserve. Dan kun je de prijzen in stapjes laten stijgen.
En het "slikken of stikken" hou je altijd wel enigzins.
Ik vind dit zeer asociaal en onbehoorlijk. Bij de host waar ik nu zit (en waar ik ook wegga) hebben ze juist gratis alle pakketten verdubbeld qua ruimte en dataverkeer! 45%...