Hallo, na jaren gebruik te hebben gemaakt van Windows wil ik toch overstappen op Linux. De redenen waarom ga ik hier niet noemen, aangezien er dan een discussie ontstaat, en dat is nu onnodig.

Ik wil graag overstappen op Linux, maar, de vraag is, welke past het mooiste op mijn systeem

1ghz
512mb
20gb
32mb video

ik wil de pc gebruiken voor MSN, internet, muziek af te spelen en te scripten.

MSN, geen probleem, aMSN is gratis te downloaden
Internet, standaart
Muziek afspelen, moet geen probleem zijn ( maar ik zou het liefste winamp gebruiken)
Scripten, ook geen probleem, Lamp etc,

maar, ik heb een paar programma's die ik moet gebruiken voor school, en om te draaien, en daar zijn echt geen linuxversies van, en het is een .exe programma.

Dus, is het mogenlijk, om toch .exe te kunnen runnen in linux?

Mijn dank is groot
winamp -> xmms
media player -> VLC (of xine oid)
scripten -> Quanta (of eclipse (pdt tools))
cd/dvd burner -> nero linux
msn -> kopete/amsn/pidgin(vroeger gaim)
AV -> AVG/avast (however, niet echt nodig imo)
irc-client -> XChat
Office -> openoffice.org
ftp-client -> gFTP
windows applicaties onder linux -> WineHQ

Hopelijk heb je hier iets aan om te beginnen.
ik ga nu Kubuntu instaleren :) als ik over 2 uur niks van me heb laten horen kunnen jullie ervan uitgaan dat m`n computer dood is :|
en ? is hij dood :)
Nee, hij leeft nog. Ik was even alles aan het ontdekken, en daardoor vergeten te vertellen dat het gelukt is
Oke, m`n eerste vraag, hoe kom ik bij m`n hda's? Ik heb twee harddisken, en ik kan nergens iets vinden over waar ik die kan openen :|
al je partities staan in je /dev folder. Sata schijven zijn (normaal) sda, ide schijven zijn (normaal) hda.

Kijk trouwens eerst eens of deze niet in je /mnt of /mount folder staan, dan kan je er namelijk aan. Is dit niet het geval; dan gebruik je het commando mount:
mkdir /mnt/<partitie>
mount /dev/<partitie> /mnt/<partitie>

Heb overal gezocht, maar ik kan het niet vinden... ik ben nu software aan het instaleren voor het bekijken van de statusen van m`n harddisken, misschien kom ik daar verder mee

Reageren