Hallo,

Morgen heb ik een wiskunde proefwerk, en ik kom hier niet uit:

Ik moet dus weten hoe groot dat kleedje op die tafel is, en de berekening.

En nee, in het boek staat het niet en op Google kon ik het ook niet vinden, ik weet de naam er immers niet van.

Mvg,
Jonathan
Arjan Schuurman schreef op 11.10.2007 13:23
"Waar is mijn auto beland?"
Dan zeggen ze iets van: hier. Hij moet dus weten of hij naar links of naar rechts moet...
"Welke kant zou ik volgens jouw broer opmoeten"

Stel, wallen = links

Broer1 (liegt) = rechts
Broer2 (eerlijk) = rechts

En dan ga je dus links :)
desertme(sander) schreef op 11.10.2007 13:06

2.------In een cel zaten 3 gevangenen: een blinde, een eenogige en een die (na al die jaren) nog over beide ogen beschikte.Op een goeie dag kwam de sadistische cipier de cel binnen met 3 witte en 2 zwarte hoeden. Hij plaatste elke gevangene in een hoek, zette ze elk een hoed op het hoofd (maar zo dat ze niet konden zien welke kleur de hoed op hun hoofd had) en liet ze omdraaien. De cipier zei eerst aan de twee-ogige dat hij vrij mocht gaan als hij kon raden welke hoed hij op het hoofd had maar dat hij hem ter plaatse zou doden als hij verkeerd raadde. De twee-ogige verklaarde dat hij verkoos te zwijgen. Vervolgens deed de cipier hetzelfde aanbod aan de eenogige, maar ook die verkoos te zwijgen. Met enige ironie deed de cipier het aanbod ook aan de blinde en ... moest hem vrijlaten. Welk was de kleur waarmee de blinde antwoordde? Antwoord met wit of zwart.

De eerste gevangene kan alleen met zekerheid antwoorden als de andere twee allebei een zwarte hoed op hebben. Maar hij antwoordt niet, dus zijn er twee mogelijkheden:

1) ze hebben allebei een witte hoed op
2) de een heeft een witte en de andere een zwarte

De tweede gevangene weet dit nu en kijkt naar de derde. Als die een zwarte opheeft, weet gevangene twee dat hij zelf een witte op moet hebben. Maar ook gevangene twee antwoordt niet.

Gevangene drie weet dus nu dat hij een witte hoed op heeft.
Arjan Kapteijn schreef op 11.10.2007 13:28
"Welke kant zou ik volgens jouw broer opmoeten"

Stel, wallen = links

Broer1 (liegt) = rechts
Broer2 (eerlijk) = rechts

En dan ga je dus links :)
That's my Arjan. Complimenten.

[edit]Die van de gevangenen bedacht ik me ook vrij snel maar Jan moet natuurlijk weer de snelle jongen spelen ;). Goed gedaan Jan

(ik ben complimenteus vandaag)[/edit]
Kunnen jullie de borden even voor me omdraaien?? :P
PHPerik schreef op 11.10.2007 13:24
[quote='Arjan Schuurman schreef op 11.10.2007 13:23']"Waar is mijn auto beland?"
Dan zeggen ze iets van: hier. Hij moet dus weten of hij naar links of naar rechts moet...[/quote]

Ja, maar een van de 2 zegt een verkeerd antwoord, weet je meteen aan wie je het niet moet vragen :P
Dan zou je ook zoiets kunnen doen: "Mijn naam is PHPerik. Wat is mijn naam?". Dan antwoord de ene "PHPerik" en de ander "Jan Koehoorn" (ofzo).
wes schreef op 11.10.2007 12:15
RAADSEL

Guus, Bernard, Roel en Bas speelden samen jokeren.
1. Guus, de expert van de familie, won van elk van zijn broers met een aantal punten, gelijk aan de leeftijd in jaren van die broer.
2. De jongste broer versloeg elke broer, behalve Guus, met een aantal punten gelijk aan de leeftijd van Guus in jaren.
3. Guus won 170 punten.
4. Bernard versloeg Bas met 6 punten en eindigde met 6 punten minder verlies dan Bas.
5. Roel won 86 punten.
6. Toen de jongste broer geboren werd, was de leeftijd van Guus tweemaal die van alle andere samen.

Hoe oud is elk?

die moet ook nog :)

Reageren