Hallo,

Morgen heb ik een wiskunde proefwerk, en ik kom hier niet uit:

Ik moet dus weten hoe groot dat kleedje op die tafel is, en de berekening.

En nee, in het boek staat het niet en op Google kon ik het ook niet vinden, ik weet de naam er immers niet van.

Mvg,
Jonathan
Dan google je ff voor het antwoord, niet plaatsen ;)
Neej ArendJan, je bent niet scheel. Maar als je goed leest snap je het wel ;)

Ze moeten 25 euro betalen, maar betalen met 30 -> De eigenaar heeft nu dus 30 euro.
Hij betaald van die 30 euro 3 euro terug, blijft over 27 euro. - de 25 euro die betaald moest worden, blijft er inderdaad 2 over.

[edit]
En die 27 euro die betalen ze ook aan de hotelbaas, en 27-2 is dus altijd nog het geld dat de baas zelf houdt. Het verschil is niet 30 -3, zoals de mensen zelf uitrekenen, maar 27-25.
[/edit]
desertme(sander) schreef op 11.10.2007 13:51
lol

vogellen jullie dit maar uit

Je hebt 12 muntjes met een identiek uiterlijk. Echter, een ervan is zwaarder of lichter dan de rest. Op een balansweegschaal mag je drie wegingen verrichten om uit te zoeken welk muntje afwijkt van de rest en te bepalen of het zwaarder of lichter is.
Hoe kan je dit doen?

Weging 1: leg 4 muntjes op de ene en 4 muntjes op de andere

Als de weegschaal in balans blijft zit het zwaardere muntje in het stapeltje van vier dat niet op de weegschaal ligt. Als de weegschaal doorslaat heb je ook het stapeltje van vier te pakken natuurlijk.

Weging 2: leg 1 muntje op en ene en 1 muntje op de andere

Als je mazzel hebt slaat de weegschaal door en heb je het goeie muntje. Als de weegschaal in balans blijft moet je nog een keer wegen met de twee muntjes die je nog overhebt en dat is dan weging 3.

[edit]Shit! zwaarder of lichter staat er. Dan gaat mijn verhaal waarschijnlijk niet op.[/edit]
desertme(sander) schreef op 11.10.2007 13:51
Je hebt 12 muntjes met een identiek uiterlijk. Echter, een ervan is zwaarder of lichter dan de rest. Op een balansweegschaal mag je drie wegingen verrichten om uit te zoeken welk muntje afwijkt van de rest en te bepalen of het zwaarder of lichter is.
Hoe kan je dit doen?

Met de juiste rekenmachine :P, nee hoor, even in je hand voelen welke het zwaarste is op je gevoel, dan houd je vanzelf 3 over die je dan op de balans zet, en klaar.
beide fout maar de eerste weging van jan is goed

het gaat om de berekening he niet je antwoord die is hier overbodig

tip: geef de muntjes nummers
Jan, doe es een gooi naar mn raadsel. De rest geeft wel erg snel op :)
gek he wes jezus ben echt benieuwd waar je die grapjes vaan daan hebt AHAH
jullie proberen het niet eens :)

je vroeg zelf om meer

en altijd een stappie moeilijker he ;)
ik heb ook gevraag om stapje makkelijker niet zo'n brainbreaker :P
ach deze is vuckin makkelijk :)

Reageren