Hoi allemaal,

Ik had een idee en ik zou graag jullie mening er over weten.
Het idee is dat als je op vakantie gaat en je wil geen reclame in je brievenbus ontvangen dat je kunt inloggen op een site en kunt doorgeven wanneer je met vakantie gaat en wanneer je weer terug komt, En als je je vakantie hebt geannuleerd je weer kunt aangeven dat je wel reclame wilt krijgen.

Wat vinden jullie hiervan?

Gr loran

Sorry hoor, maar dit is echt Koffiehoek.
Verplaatst.

SanThe
Loran schreef op 31.08.2008 16:57
ff spammen dus... :P

Waar heb je het over? Dat regeltje in de FAQ..
Of laat het topic gewoon doodrotten, dan gaat ie ook wel weg daarlinks. En dat is toch de enige plek waar mensen kijken. Niet meer reageren dus.
Ik hou het idee wel alleen in mijn wijken :P
(Sht... Nu reageer ik toch...)
Maar hoe wil je die bedrijven zover krijgen een lijst mee te nemen van mensen die op vakantie zijn?
Hehe, Douwe.. ;)

Ik ben het volledig eens met Douwe, Loran. Want weet je, je kan iedereen uit je wijk wel zijn naam laten opgeven als ze op vakantie gaan, maar dan?

Ik ben zelf bezorger, heb de gewraakte folders ook ooit bezorgd. Maar dacht je dat ik een lijst mee had en die iedere keer ging checken? Nee, overal wat in en als er zo'n sticker zat, doorrijden.. Een dicht getapete/gebisonde (leuk woord) kan je ook overslaan. De methodes die nu gebruikt worden werken gewoon.

Geschikt [ ] Ongeschikt [x]
Ik weet wel dat ze bezig zijn (lees: onderzoek naar de haalbaarheid van...) met reclame "op maat": mensen die geen kinderen hebben, hoeven ook geen folders over buggy's, Intertoys, Bart Smit en zo. Je kan dan zelf aangeven welke soort reclame je wel wilt, en welke je liever niet wilt en dan wordt zo'n pakket gesealed bij je geleverd. Als dat ooit werkelijkheid wordt, zou je het idee van Loran wel makkelijk(er) in kunnen voeren.

Maar dan nog, je krijgt veel reclame, maar zóveel ook weer niet in twee weken (tenzij je in de periode oktober-december ergens op vakantie gaat). Veel mensen zouden de moeite niet nemen. Ikzelf zou dat eerlijk gezegd ook nog niet weten. Waarschijnlijk zou ik vanwege het milieuaspect reclame stopzetten, of zo'n site bezoeken als het nog andere handigheidjes en relevante dingen bevat.
Kasper schreef op 31.08.2008 17:28
Je kan dan zelf aangeven welke soort reclame je wel wilt, en welke je liever niet wilt en dan wordt zo'n pakket gesealed bij je geleverd. Als dat ooit werkelijkheid wordt, zou je het idee van Loran wel makkelijk(er) in kunnen voeren.
Ik denk dat de grote bedrijven tzt wel met zo'n site komen.
Kasper, ik las ergens: 34 kg per jaar aan reclame!!
Als je je toch nuttig wil maken dmv een website:
Ga Nee Ja (of Nee Nee) stikkers verkopen die je er na je vakantie eenvoudig af kan halen: Probleem opgelost!

Laat maar goedkoper dan dit: http://www.milieudefensie.nl/globalisering/doemee/reclamdw.htm
Zul je ze waarschijnlijk niet kunnen leveren. (gratis, alleen kosten voor verzending)
Ja, ga concurreren met de gemeente. Dat betekent dat je onder de prijs van €0,25 moet gaan zitten.. ;)

Reageren