Ik heb een simpele site waar ik mijn portfolio op laat zien. Nu wil ik eigenlijk een klein bedrijfje beginnen waar mensen terecht kunnen met hun freelance opdrachten. Ik ben 15, bijna 16, dus wat is daar voor nodig/handig? Ik dacht een KvK nummer. En wat moet ik daar allemaal voor weten? Moeten mijn ouders daarvoor tekenen, ect..

Het gaat dus om wat design werk, Photoshop, (x)HTML, CSS, JS. Misschien is dat ook handige informatie.

Thx. Thomas
Damn dus ik moet eerst zestien worden voor ik zo'n handlichting kan krijgen?
Tommy schreef op 19.11.2008 19:56
Damn dus ik moet eerst zestien worden voor ik zo'n handlichting kan krijgen?

Ja, maar zonder handlichting kan jij ook gewoon je bedrijf hebben hoor. Het enige is dat je ouders verantwoordelijk zijn voor alles wat jij uitspookt.
Dat wist ik al dat ze verantwoordelijk zijn voor mij ^^
Tommy schreef op 20.11.2008 10:30
Dat wist ik al dat ze verantwoordelijk zijn voor mij ^^
Op zich hoeft dat niet zo'n probleem te zijn natuurlijk. Als jij je niet in de schulden stopt en netjes je werk doet zal er geen probleem zijn. Dat wordt natuurlijk anders als je een brommer van de zaak gaat kopen, een aantal computers gaat kopen en mensen gaat inhuren. Mocht je op zo'n moment failliet gaan (staat trouwens niet goed op je c.v.), dan kan het zijn dat je ouders jouw schulden moeten gaan aflossen. Daar zullen ze minder blij mee zijn, vermoed ik.

Aan de andere kant, ondernemen is wel een leuk en belangrijk leerproces. Je leert wat meer op eigen benen staan, op te komen voor je eigen rechten enzo. Bovendien kan je ook een Makro-pas aanvragen (FTW)! Lekker met (een van) je ouders boodschappen doen en je haalt je KvK-inschrijving er zo weer uit! :P

p.s. Zullen we afspreken dat we dan vanaf nu ook wat volwassener gaan reageren op het forum? Dat hoort immers ook bij het hebben van een eigen bedrijfje. >:)
of doe het in het zwart :D
Tikkes schreef op 20.11.2008 14:35
of doe het in het zwart :D

... in het zwart ... ? Of gewoon zwart?
haha hey...ik ben belg :p hier zeggen ze: in het zwart :p haha ;)
Tikkes schreef op 20.11.2008 15:19
haha hey...ik ben belg :p hier zeggen ze: in het zwart :p haha ;)

Kijk, en zo leer ik ook weer wat. ;-)
Toch rare mensen die belgen haha. Ik woon zelf in Goirle en kom vaak in Turnhout, dus er passeren mij nogal wat grappige uitspraken. Zoals wentelwiek, schuifaf, pintje, curryworst, en iets van pompeie (brandweer ofzo).

En als voormalig randstadter kan ik maar niet wennen aan het gehoudoe in Brabant :)
haha :p nee wentelwiek is een ander woord voor helikopter maar niemand gebruikt dat...dat zijn gewoon mensen die interessant willen doen :p

Reageren