haha omg.. welke idioot ( mag ik dit zeggen ? ) script elke letter code nog zelf? ik zou GEK worden als ik alles uit moest typen.. maak je iets, werkt het niet.. kablam 2 uur verkloot :S
nee wat dat betreft, hou ik het mooi bij m`n CS4 pakket.. zo duur zijn ze niet meer, zeker niet als je student bent en je een leuke korting krijgt. Lees 500eu voor de master collection.
En dan kan eclipse nog zo goed zijn, als je een totaal pakket wil hebben raad ik je toch wel een pakket van Adobe aan.
maar goed, alternatief is inderdaad Eclipse.. heb er zelf nooit echt mee gewerkt maar schijnt een uitstekende editor te zijn mits je alles goed ingesteld hebt.
haha omg.. welke idioot ( mag ik dit zeggen ? ) script elke letter code nog zelf? ik zou GEK worden als ik alles uit moest typen.. maak je iets, werkt het niet.. kablam 2 uur verkloot :S
Code schrijf je toch echt gewoon zelf, of denk ik nu heel raar?
ja waarschijnlijk wel.. ik schrijf de code nooit meer zelf. ik laat m`n programma`s dat doen.. aanvullende woorden die het voor mij invullen.. dat is toch wel zo`n beetje het idee achter een editor?
Of typ jij elk woord helemaal zelf uit? Want geloof me.. als ik dat moest doen.. zou ik helemaal gek worden..
gebruik trouwens momenteel visual studio 2008 webDev op de pc.. deze bevalt me ook prima.. er zit ook een goede xsl editor in
Ik werk met PHPdesigner, bevalt me prima, de code completion is ook met (geïnclude code ook) functies die je aan hebt gemaakt in 1 van de geïnclude bestanden.
De code schrijf ik wel allemaal zelf, maar omdat ook variabelen enzo worden aangevuld is dat wel gemakkelijk. Je begint wel te typen, maar hoeft niet alles helemaal uit te typen. Ideaal!
Maar behalve die aanvulling (lees: Hulp bij typen van functies en variabelen) type ik toch alle code zelf, en met de kleurenweergave (die je in gewoon notepad toch echt wel mist) van je code zie je ook meteen of er iets niet klopt. + de editor geeft meteen aan als je iets niet goed doet. (als je bijvoorbeeld een lus niet hebt afgesloten, verkeerd met quotes aan het werk bent of geen ; aan het einde van een regel hebt staan)
phpDesigner 2008 => Leuk programma, kun je ook met je SVN mee werken. Code voorprogrammeren dat je bijvoorbeeld maar een paar letters hoeft in te typen en vollia, je code staat eral. Ook vind ik het persoonlijk fijn dat je er projecten mee kunt aanmaken. Links kun je de balken wijzigen naar "eigen" zin. Wil je functies of files etc.
Crimson => Heb ik ook een tijdje mee geprogrammeerd (lees: 6 maanden) maar als ik mag kiezen tussen tussen phpDesigner en Crimson zou ik persoonlijk phpDesigner kiezen. Werkt net iets prettiger naar mijn mening.
Maar wat is er mis met de editors der editors, de normale kladblok / notepad _0- ;)
Elipse PDT :D. Met daaroverheen aptana studio (als plugin/update) installeren voor js,css,html.
Alles wat een goede editor nodig heeft.
- Code completition (ook met classes en als je het goed documenteerd (met automatische phpDoc) is het helemaal geweldig)
- Bij php functies staat ook gelijk documentatie
- Omdat pdt een onderdeel van eclipse is, heb je alle voordelen van eclipse + alle plugins, zoals svn, database dingen, noem het maar op....
- Heeft gewoon snippet functionaliteit
- Heeft templates, bijvoorbeeld als je een nieuw bestand maakt.
- Goede outline functionaliteit voor classes
- ....
Sinds kort is er ook een goede php plugin voor netbeans. Ikzelf vond die ook wel interessant.