Wil ook eens kijken naar Eclipse (I love that openstuff..:). Werk nu meestal met notepad++ dat bevalt prima. Soms ook gewoon met kladblok.. Dreamweaver is soms handig maar gebruik ik nog zelden.
Kun je Eclipse gewoon gebruiken als stand alone of moet je perse php etc. op je pc hebben draaien? Ik test alles on-line via een dedicated server met php. mysql etc.
Dat zou kunnen, naar mijn weten (kan nu niet controleren) staan er 2 knoppen boven in het menu, start en stop webserver staat er geloof ik in de tooltip als je er over heen gaat.
Klopt, ik heb op m'n oude windows-bak inderdaad ook een Eclipse installatie gehad waarmee ik binnen de IDE al de PHP-code kon parsen. Het zou alleen best kunnen dat die van de WAMP-installatie gebruik maakte, kan het me niet meer herinneren.
Zend Studio heeft dit werk overgenomen, m'n HP laptop is inmiddels RIP en Windows wordt maar zelden meer opgestart.
Ik werk ook dagelijk met Eclipse, thuis werk ik nog met dreamweaver (omdat die zon fijne upload functie heeft bij het opslaan, en ik nog geen zin heb gehad om al mijn website accounts te migreren naar eclipse).
Op het werk met Eclipse is helemaal fantastisch. Het is alleen jammer dat sommige plugins niet goed meer worden ontwikkeld. Zo is bijvoorbeeld de Smarty plugin niet echt makkelijk. Daar tegen over is de PHP en JS plugins erg goed.
Ook fijn dat je functie hinting heb + informatie uit je PHPDoc. En nog mooier is dat je veel dingen kan aanpassen. Mijn eclipse heeft nu hetzelfde kleurschema als Dreamweaver. De default vond ik te flets :)
Tevens kan ik mijn code commiten naar onze SVN server. Perfect!
Ik zou echt iedereen Eclipse aanraden. Dit is een editor die je gewoon uit kan breiden wanneer dat jij dat wil zonder extra kosten :)
Van wat ik zo lees is Eclipse zeker heel compleet wanneer je de talen download, phpdesigner vind ik wat dat betreft bij de download al completer. HTML, CSS, PHP en JavaScript is allemaal geen probleem voor deze tool, wat voor mij ook maakt dat ik hem erg prettig vind.
Eclipse heb ik wel eens geprobeerd, maar ik denk dat ik teveel aan phpdesigner ben gewend, om de echte overstap te wagen.
Daarnaast heeft het bijna dezelfde functies als Eclipse voor wat betreft de talen PHP, JS, HTML, CSS. Code / functie hinting met informatie uit de PHPDoc werkt ook binnen dit programma. De kleuren zijn eveneens volledig aan te passen, en in elk geval in de 2008 versie is ook de SVN connectie ingebouwd, alsmede een FTP waar je ook simpel kan kiezen voor "huidige file uploaden".
(overigens gebruik ik liever FireFTP en de open functie, want zogauw ik op save druk (of ctrl+s) dan begint die meteen met uploaden. Geen omschakelen elke keer van de programmeeromgeving naar FTP en terug.