hallo ..

ik ben beu gekeken op dreamveaver ..
ik heb al eens overwogen voor eclipse maar
daar moet ik altyd alles exporteren en zo ..

weet iemand een editor van ongeveer het zelfde caliber
van eclipse en dreamveaver ?
qua: php js css html ...

liefst gratis

mvg Kasper
Ik gebruik zelf phpDesigner, wat erg goed bevalt. Toch twijfel ik erover om over te stappen naar Eclipse, omdat er een aantal storende puntjes zijn bij phpDesigner: de aanvullingen op variabelennamen (HTML-tags, classe-namen, methods, etc.) komen met een vertraging binnen, en ik heb nergens de optie gevonden om dit direct weer te geven. In die halve seconde tijd kan je de naam ook zelf aftypen. Daarnaast pakt 'ie bij mij de namen van eigen functies/classes/methods/variabelen/constantes niet altijd goed, als ik namelijk meerdere bestanden include dan moet elk bestand open staan wil ik die namen goed krijgen...
Ik gebruik gewoon Notepad++.
Die doet alles wat ie moet doen, en ik script gewoon elke regel, elk teken zelf.
idd ;)
eclipse is goed x)

en ik was vergeten mijn mapje aanteduiden
..
nu zie ik alles direct :)

mvg Kasper
phpDesigner 2005! Vind ik zalig... Wou nooit overstappen op de volgende versie... Plus, 2005 is gratis :) ;)
Ik heb phpDesigner 2008 (binnenkort 2009), want het werkt verrukkelijk.
Moet wel zeggen dat ik het automatisch aanvullen van variabelen/classes etc heb uitgezet.
Meest handige: php-functies én eigen functies kennen (en argumenten direct zien).

Plus foutcodering.
En ik zit lekker in mijn adobe cs3 pakket. Alhoewel cs4 alweer een goede verbetering in. Vooral de related links in dreamweaver en de tabjes in photoshop.
De Code Beautifier van phpDesigner 2008 is ook echt een lekker ding :-).
Nu een tijdje bezig met Netbeans, Hiervoor Zend Studio for Eclipse gebruikt maar die viel me zwaar tegen... constant "building workspace (infinity)" komt me me strot uit. Netbeans doet het bij mij verrassend goed:O
weet er iemand hoe ik een css editor en javascript editor
kan installeren op elcipse?

(gratis want ik heb zo een beetje gekeken en soms moet je betalen :s )
Waarom toch altijd weer zulke topics, even zoeken en je vindt er honderden van zulke.

Reageren