Ik heb een lay-out gemaakt (nu nog alleen in PSD-bestand) voor mijn nieuwe 'bedrijfje'.
De naam zal waarschijnlijk Your-Creation gaan heten en is bedoeld om mensen te helpen i.v.m. scripten.
Mensen zullen zich kunnen registreren en aanmelden. Zo kunnen ze dan hun eigen scripts uploaden, andere downloaden en handige tutorials volgen.
Ook komt er een overzichtelijk forum waar ik me later mee bezig zal houden.
Nu is mijn vraag wat jullie er al van vinden. Slechte reacties geven niet, maar ik wil ook niet dat je gaat zeggen dat het op niets 'trekt'.
Ik ben hier toch 4u aan bezig geweest en heb mij volledig laten gaan.
Ik ben zelf heel blij met het resultaat omdat ik niet verwacht had dat het zo goed ging worden.
De lay-out is gebasseerd op 2 andere lay-outs, nouja, eigenlijk niet echt te zien. Alleen van de ene lay-out die 4 vakken heb ik het idee van gehaald en van de 2de layout heb ik wat kleuren overgenomen.
En wat het logo betreft. Ik ging eerst 2 vierkantjes op elkaar zetten. Maar dit leek wat op een schildpad. Daarom heb ik er dat van gemaakt. Best wel grappig vindt ik.
Ja, daarom had ik het ook gezecht. Nu is hij weer online :)
Bedankt voor je reactie!
Wat achter het tabblad equipment zit is eigenlijk niets. Ik had die tekst daar gezet om even een voorbeeld te krijgen van hoe het eruit zou gaan zien.
Je zal zien dat nu in de HTML vorm dat al aangepast is.
Ik zou eigenlijk niet weten wat bij equipment zou moeten komen.
Wat had jij daar verwacht? Best wel een goede vraag.
- Je moet eigenlijk nooit meer dan 3 fonts gebruiken op de pagina, inclusief logo. Dus als je 1 font gebruikt voor het logo, dan mag je er nog maar 1 voor de headers gebruiken en 1 voor de tekst. Dit maakt je site een stuk leesbaarder.
- Als je een style gebruikt, hou die dan aan. Je maakt die 4 vakken gerond, maar laatste nieuws is alleen de header van gerond. Ook hebben die "click here" buttons om en om gradients, 2 hebben er wel gradients en 2 hebben ze niet.
- De header "welkoms bericht", daar ging je vast voor zo'n grote look, zoals veel site's gebruiken tegenwoordig. Maar, dan moet je ook wel een breed font gebruiken.
- In je menu sta je op "about use", wat vast "about us" zou moeten zijn, maar zover ik zie, zit je op de home pagina. "About us", moet wat vertellen over je bedrijf/over jou.
- Je moet wat beter je tekst uit elkaar gaan houden, bij je nieuws vak staat bijvoorbeeld eerst wat uitleg over het nieuws vak, maar even later (onder de link) staat er al wat nieuws, maar je ziet niet dat het apart is van de bovenstaande tekst.
- Maak even duidelijk over wat voor site het gaat! Ik had eerst niet eens door dat dit een soort van community zou worden, eerder dat het een portfolio zou zijn.
- footer past niet bij het ontwerp (is helemaal niet opgemaakt). in dezelfde stijl als je menu opmaken...
- registreren en aanmelden is hetzelfde
- misschien nog een contact pagina?
- er staan ineens heel veel nieuws blokken, ook zonder tussenruimte...
- de pagina blijft herladen (een loopje??)
Mitchell, ik weet het. Maar jij hebt gekeken naar de afbeelding.
Als je kijkt naar de HTML versie merk je dat ik daarvan al veel heb aangepast.
Tamara, bedankt voor je tips!
De footer zal ik later nog eens naar kijken.
Registreren en aanmelden is niet hetzelfde. Want je moet registeren - een account aanmaken - en aanmelden - inloggen op dat aangemaakte account. -
En wat bedoel je van heel veel nieuws blokken, ok zonder tussenruimte?
De pagina bleef inderdaad herladen omdat ik bezig was met de links.
Sorry daarvoor, dit is nu opgelost.
Mitchell, ik weet het. Maar jij hebt gekeken naar de afbeelding.
Als je kijkt naar de HTML versie merk je dat ik daarvan al veel heb aangepast.
Ook daar moet je nog veel aanpassen, ga maar eens beginnen met het punt dat je duidelijker moet zijn met wat voor site de mensen te maken te hebben. Ook moet je met grid lijnen gaan werken, dit ziet er niet fijn uit.
Menu moet je gewoon aan de linker kant zetten, zo in het midden staat niet. Balk ook wat smaller maken en de font-weight op bold zetten.
Voor dat je wat kunt met deze website zal nog een tijdje duren...
Oke bedankt voor de tips, Mitchell.
Maar ik wil even wat duidelijkheid.
Over wat de site gaat kan ik alleen maar aantonen door pagina tekst enzo.
Deze wordt nog aangevuld, kan ik ook niet doen tijdens ik de layout nog aanmaak.
Dat komt weldra nog in orde dus.
En wat bedoel je met grid lijenen?
Menu aan de linker kant zetten? Dat zal ik even doen, vondt ik ook mooier maar ik had het per ongeluk verplaatst. als je goed kijkt staat het ook niet helemaal in het midden.
De balk smaller maken ben ik nu weer niet van plan. Ik vondt het best mooi eigenlijk. En de font-weight op bold zetten? Van wat? Welke tekst? De menu tekst? Ik zal dit even toepassen.
EDIT: Ik merk nu pas dat iemand nog een reactie gaf. Bedankt!
Maar dat die nieuws blokken zoveel keer worden getoont heb ik niet hoor. Geen idee hoe het komt. En dat ik soms CSS in de bestanden zelf gebruik is om het sneller af te krijgen. Dit zal ik nog aanpassen, bedankt.