Ik heb een lay-out gemaakt (nu nog alleen in PSD-bestand) voor mijn nieuwe 'bedrijfje'.
De naam zal waarschijnlijk Your-Creation gaan heten en is bedoeld om mensen te helpen i.v.m. scripten.
Mensen zullen zich kunnen registreren en aanmelden. Zo kunnen ze dan hun eigen scripts uploaden, andere downloaden en handige tutorials volgen.
Ook komt er een overzichtelijk forum waar ik me later mee bezig zal houden.
Nu is mijn vraag wat jullie er al van vinden. Slechte reacties geven niet, maar ik wil ook niet dat je gaat zeggen dat het op niets 'trekt'.
Ik ben hier toch 4u aan bezig geweest en heb mij volledig laten gaan.
Ik ben zelf heel blij met het resultaat omdat ik niet verwacht had dat het zo goed ging worden.
De lay-out is gebasseerd op 2 andere lay-outs, nouja, eigenlijk niet echt te zien. Alleen van de ene lay-out die 4 vakken heb ik het idee van gehaald en van de 2de layout heb ik wat kleuren overgenomen.
En wat het logo betreft. Ik ging eerst 2 vierkantjes op elkaar zetten. Maar dit leek wat op een schildpad. Daarom heb ik er dat van gemaakt. Best wel grappig vindt ik.
Over wat de site gaat kan ik alleen maar aantonen door pagina tekst enzo.
Deze wordt nog aangevuld, kan ik ook niet doen tijdens ik de layout nog aanmaak. Dat komt weldra nog in orde dus.
Plaats dan de welkom voor die blokken, dit maakt het gelijk duidelijk voor mensen. Maak er ook wat anders van dan "welkom", maar iets als "Wij delen spullen", dit trekt aandacht en dan gaan mensen de onderstaande tekst lezen.
Ruben Portier schreef op 27.07.2009 10:52
En wat bedoel je met grid lijnen?
Hier zie je een goed voorbeeld van grids, ik kan het niet echt uitleggen, maar net als een gebouw staat het netjes in een verticale lijn. Dit maakt het leesbaarder en netter.
Ruben Portier schreef op 27.07.2009 10:52
De balk smaller maken ben ik nu weer niet van plan. Ik vondt het best mooi eigenlijk.
Ik ben helemaal voor het concept "teveel whitespace bestaat niet", maar een grote balk en kleine buttons neemt alleen plek in en mensen moeten dan dus verder scrollen. -mensen haten scrollen-
Oke, maar wat moet ik dan met die grids doen? Moet ik de afbeeldingen verbeteren ofzo?
En die welkom tekst ga ik zowiezo nog aanpassen. Dat is maar een begin om te toten waar de titel komt.
Misschien heeft iemand een idee wat ik daar kan zetten voor op de homepage.
Wat ik ook zonet af heb is dat die 4 blokken alleen maar op de homepage worden weergegeven. Niet op andere pagina's. De titel en de tekst op de home laat ik dan ook onder die blokken staan. Dit omdat ik het zo het beste vindt.
De menu vindt ik niet te dik voor de buttons. Ik vindt het net mooi passend.
Inderdaad scrollen mensen niet graag, maar zoveel plaats neemt het niet in.
Want op alle pagina's buiten de homepage worden die blokken niet getoond. Krijg je weer meer ruimte.
Die grids betekenen op zich niets anders dan dat je de website meer een geheel laat. De breedte van de divs e.d. moet niet altijd hetzelfde zijn, maar in grote lijnen moet je linkerkant allemaal hetzelfde zijn uitgelijnd.
In jou voorbeeld betekend het meer dat je de content (het grootste blok) zo moet uitlijnen, dat het beter past bij de daarbovenstaande eerste 3 kolommen. Zo lijkt het nog meer een geheel... (trek maar eens een lijn links langs de tekst van de 1e kolom, en een lijn rechts langs de tekst van de 3e kolom. (trek deze lijn door naar beneden, je content div in)
Die ruimte moet je dan voor de tekst in je content div reserveren. Lijkt het allemaal net wat strakker.
Nouja, je kan misschien tips geven van hoe ik het nog kan uitbreiden.
Maar echt uitbreiden zal ik niet meer doen.
Zelf vindt ik mijn lay-out goed genoeg om nu te beginnen aan het vullen van de pagina's en tekst. Dat is het belangrijkste, als ik het goed vindt.
Maar natuurlijk, reacties mogen altijd. Maar het is niet de bedoeling dat dit een super zware site gaat worden. Ik bedoel hiermee dat het niet echt een flitsende lay-out moet zijn waar iedereen van zegt 'wow'!. Dat is niet nodig.
Gewoon een lay-out die wat in het onderwerp past.
EDIT: Ook wil ik maar even meedelen dat dit mijn 2de lay-out is die ik echt uitwerk tot wat 'groots'. Ik bedoel die ik echt overzet naar HTML en deze dan ook van plan ben om te gaan gebruiken; als je dan even nadenkt, is deze lay-out toch best wel goed voor een 2de in mijn leven.
Hieruit leer ik tenminste ook nog wat, maar ieder zijn eigen smaak.
Bedankt alvast voor de reacties!
Nu zou ik graag wat meer tips / reacties krijgen over de teksten en de pagina's. De inhoud zeg maar. Niet echt meer de lay-out.
Ik ga nu beginnen met een paar pagina's afwerken en deze dan online zetten.
Ik heb nu ook zonet een online users script toegevoegt, gemaakt door iemand hier op PHPHulp, weet nu niet meer wie. Ik heb het van hier gehaald. Bedankt daarvoor!.
Nu wil ik ook even weten waar ik die online users dan best zet. Ik kan het misschien plaatsen rechts in het menu bovenaan?
Ik ga geen complete layout maken voor je als je dat bedoelt. Kijk rond op internet en kijk naar wat een website zoal pakkend maakt. Dit kan gaan om banners, backgrounds, buttons, accenten zoals schaduw, sifr, rounded corners, grote corps, etcetcetc
Dus iets op je website wat de aandacht trekt, zodat je niet na 2 seconden wegklikt, zoals de meesten nu zullen doen