[li]Werken als webdeveloper[/li]
[li]Werken met databases (normaliseren/ optimaliseren/ joins)[/li]
[li]Verschillende databases[/li]
[li]Het AJAX principe -> Vooral do's en dont's)[/li]
[li]Frameworks[/li]
@Chris
Leuk dat je mij voor wil dragen, maar als ik daar tijd voor heb / had zou ik dat zelf wel doen. Ik werk gewoon fulltime (en bouw daarnaast ook voor anderen websites), maar wil best kijken bij een concrete datum/ tijd of het mogelijk is ergens een ruimte te regelen.
Misschien dat het lukt om daarnaast nog wat extra te doen, maar dat wordt lastig. Waarvoor wou je me eigenlijk voordragen?
En nog veeeel belangrijker:
- Waarom draag je jezelf niet voor?
Maar even serieus, jij hebt toch een vaste baan als PHP-programmeur? (of ontwerper ofzo?) Naja, iets met webontwikkeling?
Misschien kan je daar iets over vertellen hoe je dag er uitziet, wat je allemaal voor taken hebt. Bijzondere dingen/ eisen oid die je bent tegengekomen?
En misschien iets over technieken die jullie (veel) gebruiken, en die het werk van een ontwikkelaar gemakkelijker maken?
Hey,, ik lag die nacht er pas 6 uur in,, (moest werken in de club,, jeweetzelluf ((ben ik nu ook hip))).
Maar ik neem aan dat het dan gaat over freelance projecten??
Lijkt mij wel interessant, voor mij vooral omdat ik wel eens wil weten hoe anderen dat doen, en voor beginners hoe ze het moeten aanpakken.
@wes
Dat lijkt me bijvoorbeeld wel interessant voor beginners (doe het zelf ook, maar vergelijkingsmateriaal is nooit weg).
Je kan er ook bij vertellen hoe jullie omgaan met eisen/ wensen van de klant. Wat doe je als de klant een heel ander beeld bij een website heeft dan jullie? (in de zin van dat het wel haalbaar, maar niet slim is om iets op een bepaalde manier op een website te zetten?)
Daarbij misschien ook wat je tijdens de opzet fase bijvoorbeeld doet met "nieuwe eisen" die een klant heeft, of veranderende ideeën tijdens de ontwikkelfase.
Dit zijn dingen die wel eens voor willen komen.
@nico
Denk ik niet dat het over freelance gaat, maar veel verschil zit er niet in de stappen die goed zijn om te ondernemen. Als je het volgens een vast patroon doet, de omgang met de klanten, bouw je voor jezelf een soort zekerheid in dat er geen misverstanden ontstaan.
?
Onbekende gebruiker
30-10-2009 11:21
Robert_Deiman
Waarom draag je jezelf niet voor?
Wes
kijken wie me durft te nomineren :)
Altijd een ander nomineren en nooit jezelf toch? :D
@Robert: Jou omdat je ook erg actief ben, zowel op het forum in het algemeen als in dit forum. Je bent erg enthousiast (en niet de enige hoor) en vond het daarom een logische reden ;-)
Ik werk zelf ook als webdeveloper (fulltime) binnen een bedrijf, maar maak vooral websites voor het bedrijf zelf ;-) Wij hebben verder geen "klanten" :-)
@Wes; zeker! Was volgens mij een pagina terug ook geoppert, hoe een freelancer te worden. Het is lang zo simpel niet binnen onze branche om klanten binnen te halen. Dus mocht je daarover willen praten, graag ;-)
@Tamara: AJAX lijkt me ook erg interessant. Zelf weet ik er tegenwoordig wel wat van, maar 2 jaar geleden nog helemaal niet.
Ik weet er zelf (nog) niet veel/niets van, dus het leek me wel een goede aanleiding om het hier ook over te hebben. Iemand interesse om AJAX uit te leggen?