Beste phphulp'ers,

Ik zou graag even jullie advies vragen ivm het kopen van een laptop. Ik moet tegen volgend jaar in september een nieuwe laptop aankopen voor school. Ik heb de nare gewoonte (jullie waarschijnelijk ook) om veel programma's tergelijke tijd te laten draaien, gamen en programeren zijn een van mijn vele hobby's waardoor het toch wel een wat krachtiger model moet zijn. Op school moet hij in een locker kunnen dus max. 15,4 inch. Ik ga met de trein naar school dus liefst een wat stevig model (geen acer dus) en ook toshiba (heb ik nare ervaringen mee) heb ik liever niet. Nu ik weet dus helemaal niet welk merk ik zou willen nemen hp,dell,...Ik heb wel een budjet limiet van rond de 1350€ en mijn batterij zou toch wel een tijdje mee moeten kunnen (+- 5 UUR).

Ik zou toch wel graag iets hebben met deze configuratie:

DDR: liefst 1024 anders 512
GB: 80-100
GHZ: hier ligt mijn probleem, ik zou graag de snelheid hebben van een intel P4 3.2 ghz maar met andere processoren zoals de centrino wordt dat anders uitgedrukt ...dus hier ligt eigenlijk mijn probleem

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie ideen en voorstellen hier te posten...
AMD Turion 64/Intel Pentium M ( low power processoren )
Genoeg geheugen, 512 MB of meer.
Gamen zal niet gaan lukken voor die prijs, goede mobiele kaarten zijn nog duurder dan hun desktop tegenhangers, dus shooters @ high res kost wel meer.
Grote hardeschijf lijkt me ook 'n pre, 80 GB of meer.
nu ja ik snap niet waarom gamen me niet zo lukken een goede grafische kaart is volgens mij een Geoforce of een radeon en zo duur zijn die toch niet? en nog eff opmerking ben belg dus...liefst merk dat ze in be ook verkopen

EDIT: waarvoor staat intel pentium M eigenlijk...zag dat al veel staan maar is voor mij nieuw ...van centrino heb ik wel al veel gehoord maar de Ghz ligt daar veel lager ... maar ik hoorde dat je die toch kan vergelijken met andere procesoren met meer Ghz
Intel Pentium M => Centrino...

Edit:
Ikzelf heb een Acer Travelmate 292LMi, is een Centrino 1.5Ghz... Volgens tests zou dit overeen komen met een Pentium IV van 2.3Ghz.

De batterij gaat +- 4-5uur mee, omdat mijn koeler zelden of nooit draait.

Enige nadeel is dat ik maar 256Mb Ram heb, maar dit kan je altijd uitbreiden, wel tegen een leuke prijs... Een latje 512 mb zou me 274 euro kosten bij Acer, daarom dat ik hier mee wacht.

Als je wil gamen, ik heb een Videokaart van ATI, 64MB, ik kom hier ruim mee toe, geen idee welke spellen jij speelt :)

Voor de rest, geen klachten van Acer, dus zou niet weten waarom een ander merk te kopen :)

AMD zou ik afraden voor laptop... :)

van centrino heb ik wel al veel gehoord maar de Ghz ligt daar veel lager

Ik heb eens horen zeggen dat een Centrino zichzelf gaat regelen, om batterij te besparen... Dat ie bij zwakke prestaties zichzelf bvb naar 100Mhz zou zetten... Ik ben niet zeker of dit klopt, heb het enkel horen zeggen, en heb de tijd niet gevonden om dit op te zoeken... :)
ok thx maar een acer koop ik niet omdat ik hoorde van de slechte kwaliteit van de behuizing ... maar is assus soms een goed merk?

EDIT en waarom zou je AMD afraden voor een laptop? gebruikt die soms veel energie of zo?

is dit soms een goede http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=3943
Games en laptops zijn echt niets en ja ik heb ervaring.

Koop een goede laptop die energie zuinig is zodat je lang op accu's kan werken en hiernaast een aparte PC kopen voor games

Als je er echt op wilt gamen is met een laptop van dit budget niet mogelijk.

Zelf heb ik dit moment een ASUS fijn dingetje goed stevig en jij heeft wat overleeft
Amd wordt vrij warm... En heeft dus veel koeling nodig als ik me niet vergis, dus das weer stroom die je verliest aan een koeler...

m'n Centrino, wordt amper warm... ;)

En ik heb geen last van de behuizing, is toch redelijk stevig.. Toch voor hetgeen ik er mee doe :)
De vorige AMD mobile processoren waren idd niet geweldig ;)
AMD Turion 64 daarentegen is een directe aanval op Intel Centrino en is veelbelovend.
Bovendien is die al 64 bits :)

Als je wil gamen, ik heb een Videokaart van ATI, 64MB, ik kom hier ruim mee toe, geen idee welke spellen jij speelt :)

MB's zeggen niets, het gaat om de chipset.
En spelletjes spelen kan altijd, gamen is een hele andere business.
is dit soms een goede http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=3943

Op school moet hij in een locker kunnen dus max. 15,4 inch.

17" WXGA+ TFT (1440 x 900)

... ?

Edit
MB's zeggen niets, het gaat om de chipset.

Wist ik niet eens :)) Njah, ik speel Need For Speed Underground 2 zonder moeite, en GTA Vice City ook :/ Zijn niet zo'n denderend nieuwe spellen, maar ik vind ze leuk ^^

EDIT eff lezen wat jullie typten..hier stond iets heel anders maar jullie hebben waarschijnelijk al voor de helft geantwoord:p thx
En nee, een P4 is totaal niets voor laptops.
Dingen worden loeiheet en je batterij is na 2 uur leeg.

Reageren