Door
Tommy
op 24-04-2005 14:08
gewijzigd op 24-04-2005 14:14
713 views
Beste phphulp'ers,
Ik zou graag even jullie advies vragen ivm het kopen van een laptop. Ik moet tegen volgend jaar in september een nieuwe laptop aankopen voor school. Ik heb de nare gewoonte (jullie waarschijnelijk ook) om veel programma's tergelijke tijd te laten draaien, gamen en programeren zijn een van mijn vele hobby's waardoor het toch wel een wat krachtiger model moet zijn. Op school moet hij in een locker kunnen dus max. 15,4 inch. Ik ga met de trein naar school dus liefst een wat stevig model (geen acer dus) en ook toshiba (heb ik nare ervaringen mee) heb ik liever niet. Nu ik weet dus helemaal niet welk merk ik zou willen nemen hp,dell,...Ik heb wel een budjet limiet van rond de 1350€ en mijn batterij zou toch wel een tijdje mee moeten kunnen (+- 5 UUR).
Ik zou toch wel graag iets hebben met deze configuratie:
DDR: liefst 1024 anders 512
GB: 80-100
GHZ: hier ligt mijn probleem, ik zou graag de snelheid hebben van een intel P4 3.2 ghz maar met andere processoren zoals de centrino wordt dat anders uitgedrukt ...dus hier ligt eigenlijk mijn probleem
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie ideen en voorstellen hier te posten...
Oe, die ziet er lekker uit!
1280 x 800 pixels -> breedbeeld, dat pimpt erin!
Videocontroller ATi Mobility Radeon 9700
Videogeheugen 128 MB
Almost the best a men can get (in een laptop dan)
Optische drive DVD±R(W) Double Layer
Royaal!
Zo'n laptop zou ik willen, als ik aan de windhoos wou!
Maar dat doet er niet toe. Maar volgens mij is dit best een aardig ding!
neen ik denk dat ik het gevonden hebt het is een hp alleen jammer van de processor (verbruikt veel energie) gaat waarschijnelijk maar z'on 3uur mee maar bij mij zijn er stopcontacten genoeg dus...
te groot scherm (breedbeeld)
de AMD Athlon XP-M 3000+ staat er bekend om om veel energie te gebruiken dus batterij van ongeveer 2 uur. De DDR vind ik niet genoeg en ook de behuizing vind ik heel wat minder dan wat ik gevonden heb. Ook de software is home bij mij ook maar heb al gebeld en ze zeggen dat voor maar 50€ meer een PROF krijgt.
de pluspunten:
e-een geoforce go maar daar is mijn radeon evenwaardig aan....
De vorige AMD mobile processoren waren idd niet geweldig ;)
AMD Turion 64 daarentegen is een directe aanval op Intel Centrino en is veelbelovend.
Bovendien is die al 64 bits :)
Maar aan 64-bits heb je niks als a) je hardware niet ook op 64 bits is ingesteld en b) je software niet (goed) voor 64-bits is geprogrammeerd.
Ik zou sowieso nog even wachten dus met aanschaffen van 64-bits, tenzij je hardware dat ook is.
En heeft je school niet zo'n goedkope actie om een laptop aan te schaffen? Ik heb die van mij destijds voor 1700 euro gekocht inclusief accessoires en verzekering (3 jaar). Inmiddels kan de verbeterde versie voor 700 euro aangeschaft worden :s
[quote=Mitch schreef op 24.04.2005 14:32]De vorige AMD mobile processoren waren idd niet geweldig ;)
AMD Turion 64 daarentegen is een directe aanval op Intel Centrino en is veelbelovend.
Bovendien is die al 64 bits :)
Maar aan 64-bits heb je niks als a) je hardware niet ook op 64 bits is ingesteld en b) je software niet (goed) voor 64-bits is geprogrammeerd.
Ik zou sowieso nog even wachten dus met aanschaffen van 64-bits, tenzij je hardware dat ook is.[/quote]
Ik weet niet of jij na 1 jaartje al je laptop weggooit, maar er is al zat 64-bits spul hoor.
Windows & Linux ondersteunen 64-bits, drivers voor hardware zijn ( Nvidia bijv. ) of komen in 64 bit.
Het is niet dé reden om het te kopen, maar het is mooi meegenomen :)