Door
Tommy
op 24-04-2005 14:08
gewijzigd op 24-04-2005 14:14
714 views
Beste phphulp'ers,
Ik zou graag even jullie advies vragen ivm het kopen van een laptop. Ik moet tegen volgend jaar in september een nieuwe laptop aankopen voor school. Ik heb de nare gewoonte (jullie waarschijnelijk ook) om veel programma's tergelijke tijd te laten draaien, gamen en programeren zijn een van mijn vele hobby's waardoor het toch wel een wat krachtiger model moet zijn. Op school moet hij in een locker kunnen dus max. 15,4 inch. Ik ga met de trein naar school dus liefst een wat stevig model (geen acer dus) en ook toshiba (heb ik nare ervaringen mee) heb ik liever niet. Nu ik weet dus helemaal niet welk merk ik zou willen nemen hp,dell,...Ik heb wel een budjet limiet van rond de 1350€ en mijn batterij zou toch wel een tijdje mee moeten kunnen (+- 5 UUR).
Ik zou toch wel graag iets hebben met deze configuratie:
DDR: liefst 1024 anders 512
GB: 80-100
GHZ: hier ligt mijn probleem, ik zou graag de snelheid hebben van een intel P4 3.2 ghz maar met andere processoren zoals de centrino wordt dat anders uitgedrukt ...dus hier ligt eigenlijk mijn probleem
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie ideen en voorstellen hier te posten...
De vorige AMD mobile processoren waren idd niet geweldig ;)
AMD Turion 64 daarentegen is een directe aanval op Intel Centrino en is veelbelovend.
Bovendien is die al 64 bits :)
Op school moet hij in een locker kunnen dus max. 15,4 inch.
17" WXGA+ TFT (1440 x 900)
... ?
Edit
MB's zeggen niets, het gaat om de chipset.
Wist ik niet eens :)) Njah, ik speel Need For Speed Underground 2 zonder moeite, en GTA Vice City ook :/ Zijn niet zo'n denderend nieuwe spellen, maar ik vind ze leuk ^^
dat klopt op mijn pc werkt het ook perfect. Maar games als UT2k4 red ik niet :(
ja ik las die al maar die nieuwe AMD Turion 64 zit nog in niet veel laptops en het prijzen kaartje ligt er hoog of kan je me met het tegendeel overtuigen een ding ben ik nu al zeker:
het word dus een hp of een assus :)
en iemand goede ervaringen met een of andere grafische kaart?
geen haast idd maar zakt die prijs dan zo snel...? En met wat kan je een Intel P M 1,6 dus centrino vergelijken dus hoeveel Ghz voor een gewone Intel Pentium 4?
EDIT: weten jullie soms een site waar belgen laptops kunnen configureren en bestellen...waar ik dus kan aankruisen wat ik wil...?
www.dell.be kan dat toch?
(Heb een Dell X50v, maar bij voorkeur vermeid ik dell, t was gewoon de beste, dus ik moest wel. Maar dat ik Dell meid, is puur persoonlijk. Ik hou niet van voorgeprogrameerde en voorgelimiteerde computers ^^,)
PS: de processors van Transmeta staan bekend om hun zuinigheid VS prestaties. Maar zijn niet geschikt om mee te gamen. Zijn volgens mij ook wel beetje zeldsaam tegenwoordig.
PPS:
[quote] ist ik niet eens :)) Njah, ik speel Need For Speed Underground 2 zonder moeite, en GTA Vice City ook :/ Zijn niet zo'n denderend nieuwe spellen, maar ik vind ze leuk ^^
dat klopt op mijn pc werkt het ook perfect. Maar games als UT2k4 red ik niet :([/quote]
Haha, mijn PC (P3 933 MHz, 64 mb baggerkaart (Nvidia 440 Cheap Edition)) draait UT2k4 prima, maar NFS2 speelt echt mager.