De regels
- Off-topic is niet mogelijk dus alle reacties zijn toegestaan, mits ze voldoen aan de volgende regels:
- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.
- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.
- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciƫle aard mogen niet worden geplaatst
- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen...
Gerhard, zonder de oplossing te verklappen... maar hoe ben jij daar achter gekomen? Heb je dat echt helemaal zelf uitgevonden? Ik zou daar namelijk echt nooit op zijn gekomen, dus als je het zelf hebt bedacht... chapeau!
[size=xsmall]Toevoeging op 06/06/2012 09:03:54:[/size]
@Ozzie, ik ben begonnen met wegstrepen van mogelijkheden.
Al snel vielen met die 3333, 2222, 1111, 0000 en 6666 op (linker rijtje) behalve de 6666 hadden ze allemaal 0 als uitkomst.
In het rechterrijtje had je dan nog 5555,7777,9999 waarbij 9999 uitkomst 4 heeft en de andere 0
Toen viel me het verschil op en ben ik dat met een stel andere getallen die er stonden gaan controleren.
Zo kwam ik op het antwoord 2.
Is deze uitleg duidelijk zonder het geheel uit te leggen als iemand het nog niet geprobeerd heeft?
Gerhard, zonder de oplossing te verklappen... maar hoe ben jij daar achter gekomen? Heb je dat echt helemaal zelf uitgevonden? Ik zou daar namelijk echt nooit op zijn gekomen, dus als je het zelf hebt bedacht... chapeau!
Nou ik had hem al eens eerder gezien, dus ik wist dat er een flauwe oplossing was. Toen keek ik bij alle getallen waar een 0 achter stond, en toen viel het wel op dat daar geen 9 6 of 0 in stond ;P Toen schoot me het weer te binnen haha!
Ik kende hem al (: Had eveneens een paar minuutjes nodig om er achter te komen middels algebra en daarna kwam ik erachter dat het middels vormen ook op te lossen was
Dus als ik het goed begrijp: Als je alle getallen achterstevoren schrijft, dan blijft de uitkomst hetzelfde?
Met de klok naast mij... 47 minuten... Goed of slecht? :-S