Na ruim 50 pagina's in het oude topic volgeschreven te hebben, is het tijd voor deel 2.

Voorgaande delen
PHP-hulp praat topic

De regels
- Off-topic is niet mogelijk dus alle reacties zijn toegestaan, mits ze voldoen aan de volgende regels:

- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.

- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.

- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciƫle aard mogen niet worden geplaatst

- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen...
inderdaad, ozzie. bekijk ook eens de copyright
@Wouter, het is een plaatje uit 2006
zie ik nu dat bij het nieuws een nieuwe feature is: gerelateerde nieuwsberichten?
Er mogen wel iets minder gerelateerde berichten staan, het lijstje is wel erg groot.

Ook toegevoegd is de links naar reacties op nieuwsberichten/scripts/tuts.
vind ik ook.
Ooit wel eens nagedacht over hoe vreemd PHP eigenlijk is?

Ik heb gister eens wat nagedacht daarover en moet je eens naar deze vreemde dingen kijken:

<?php
var_dump(NULL < -10000); // true
var_dump(NULL == 0); // true, waaaat?
?>
[hr]
<?php
var_dump('foo' == 0); // true
var_dump('foo' == true); // true
// maar:
var_dump(0 == true); // false
?>
[hr]
<?php
var_dump('f00' == 0); // true
var_dump(false == 0); // true
// maar:
var_dump('f00' == false); // false
?>
[hr]
<?php
var_dump("123abc" == 123); // true
var_dump("61529519452809720693702583126814" == "61529519452809720000000000000000");
// true
?>
[hr]
<?php
$someFunc = "str_replace";
$someFunc('i', 'a', 'Hai'); // werkt gewoon (natuurlijk)

$someFunc1 = 'array';
$someFunc1('foo', 'bar', 'baz');
// Fatal error: Call to undefined function array()
?>
[hr]
Of bijv. dit:
<?php
function uc_array($value) {
return ucfirst($value);
}
$arr = array('foo', 'bar', 'baz');

$arr1 = array_map('uc_array', $arr);

// maar
array_walk($arr, 'uc_array');
?>
[hr]
De == is een operator die kijkt of 2 waarde hetzelfde zijn, maar hij kijkt niet naar het type. De === kijkt of de waarde en de type hetzelfde zijn.
Behalve bij een object, daarbij kijkt == of de waarde en type hetzelfde zijn en === of ze van dezelfde instance zijn.
[hr]
Waarom is het gettype maar get_class?
En waarom heb je str_replace, str_split maar strpos en strlen?
Waarom heb je nl2br en rad2deg, maar strtotime en strtoupper?
[hr]
Hele wijze blogpost waar ik het eigenlijk helemaal mee eens ben: http://me.veekun.com/blog/2012/04/09/php-a-fractal-of-bad-design/
En een leuke, en leerzame site: http://phpsadness.com/
Ooit afgevraagd waarom er een vraagtekens staan in de openibg en sluit tag staan? "vanaf hier komen er vraagtekens, pas op"
Is bij XML ook ;-)

<?xml .... ?>
Daar klopt dus ook geen zak van blijkbaar. Soort van vuistregeltje.

Reageren