Veel code die ik hier op PHPhulp lees zijn van een beginnersniveau, spaghetticode dus. Niet dat daar iets mis mee, we zijn allemaal ooit begonnen, maar toch...
Ook gevorderde ontwikkelaars hebben problemen die ze vast willen delen, maar blijkbaar niet hier.
Daarom twee vragen:
Delen jullie deze observatie met mij?
En zo ja, wat kunnen we eraan doen om het algehele niveau van de site op te krikken.
Nogmaals, er is helemaal niets mis met het zijn van een beginner en het om hulp vragen bij beginnersproblemen. Ik zou het alleen leuk vinden als ook mensen met meer ervaring hier hun complexere problemen zouden ook delen.
Dan zou niet beginner/gevorderd/expert moeten gebruiken maar bijvoorbeeld indelen in kwaliteiten: de een kan goed overweg met html/css de ander met OOP. Bij > x aantal post kan een moderator een rang toekennen en zodoende kun je aardig onderscheidt maken.
Aan die rangen kun je weer functies knopen zoals het modereren van bepaalde groepen (of het toestemming geven voor het plaatsen van een topic bijvoorbeeld) en zo met zijn alle het forum uit de slob helpen.
Ik kan zo wel even doorgaan, maar dan moet Bas uiteraard wel meewerken. Misschien toch maar voor een open-source versie gaan dan? ;-)
kun je dan niet beter als het ware aparte fora maken? bijvoorbeeld eentje voor php, eentje voor html enz, en voor ieder onderwerp 1 moderator? deze beslist dan aan de hand van wat hij ziet wie er extra rangen krijgt. en dan krijg je als het ware op je profiel te zien waar je goed in bent.
@Jens: Het systeem achter PHPhulp wordt niet open source vrijgegeven, sommige moderators hebben de source en zo blijft het. Veder vind ik het wel een aardig idee ja.
Ik hoor hier vele goede ideeën. Zelf ben ik ook voor een rangen-systeem. Een rangen systeem zou dan zeker opgedeeld moeten worden in verschillende aspecten / talen.
Verder vindt ik dat elk script waar bij staat "gevaarlijk script, je kunt beter zus en zo gebruiken." gewoonweg verwijderd moet worden.
@ Eddy; naar mijn idee is dat niet aan u om te beslissen. Als ik Bas was zou ik het namelijk toch nog eens overwegen. Komt hij tot de conclusie dat het niet gedaan wordt is dat aan hem om te vertellen. Dat het zo blijft is dus niet zeker.
@Milo: Dat is wel zeker, wij als moderators communiceren de hele dag door, en natuurlijk komen dat soort dingen ook ter sprake. Als ik er niks over weet, zeg ik er ook niks over.
Er is hier achter de schermen vaak gesproken over een karma-systeem. Dus ook met rangen, alleen tot nu toe is het nog maar bij een idee gebleven. Ik zie hier ook weer leuke dingen voorbij komen die zeker besproken gaan worden.
@ Eddy, nog steeds vind ik dat die beslissingen en uitspraken beter door Bas zelf gedaan kunnen worden.
Verder vraag ik mijzelf af wat er nu eigenlijk met al die ideeën gedaan wordt... Wordt er alleen over gesproken en gediscussieerd of gaat er ook serieus wat mee gebeuren? Deze vraag is eigenlijk meer aan Bas gesteld..
sommige moderators hebben de source en zo blijft het.
Vind dit een beetje vreemde reactie. Staat PHPhulp niet open voor nieuwe ideeën of ingevingen? Als men altijd zegt 'en zo blijft het' dan krijgen we natuurlijk nooit het ultieme PHPhulp...
@Wouter, sorry voor de wat botte reactie maar het is de waarheid. Het team denkt na over alle ideeën en updates maar hoe het er nu uitziet blijft dit volledig intern en laten we buitenstaanders niet aan de source komen. 'en zo blijft het' geldt alleen voor de source verspreiding en niet voor de ideeën natuurlijk, maar dat lijkt me duidelijk.