Voor degenen onder ons die het nieuws niet volgen: de Catshuis onderhandelingen zijn mislukt. Dit lijkt het einde van het huidige kabinet wat zou betekenen dat er nieuwe verkiezingen zullen komen.

Meer info op o.a.

http://nos.nl/nieuws/politiek/video-en-audio/
En daar heb ik totaal geen zin in. Hoop wel dat Wilders dan in het kabinet komt.
Waarom zou wilders in het kabinet moeten komen? Waarom zou een man die alleen maar dingen zegt om stemmen van het volk te krijgen in het kabinet moeten komen?

Tevens vind ik het wel leuk dat Ozzie, de gene die niet is voor dit soort nieuws op deze site, wel hier dit soort nieuws plaatst...
Jordi kroon op 21/04/2012 17:30:22

Hoop wel dat Wilders dan in het kabinet komt.

Met wie dan? Links heeft hij al vanaf het begin geridiculiseerd, en met rechts heeft hij het nu ook verknoeit.
Thanks Wouter, vandaar dat ik het ook in de koffiehoek heb geplaatst ;)

Jouw opmerking betreffende Wilders is de spijker op z'n kop. Alsjeblieft Wilders niet in het kabinet. Veel woorden, maar geen daden en bovendien schendt hij het aanzien van Nederland in de rest van de wereld. En dat is echt niet iets om trots op te zijn. Dus nee, ik vind dat het tijdperk Wilders maar eens voorbij moet zijn.
Ik moet zeggen dat ik niet zou weten op wie ik moet stemmen. Persoonlijk vindt ik er geen enkele goede kandidaat bij zitten. Kiezen uit twee kwaden, zeg maar.

Hou op met zeuren en ga regeren. durf beslissingen te nemen, ook al kost je dat misschien stemmen
Iedere partij heeft wel zijn voor en nadelen. Ik persoonlijk ben opgegroeid in een wijk waar veel (agressieve) Marokkanen wonen. Dan begin je al snel vooroordelen te krijgen op de meeste en vandaar vind ik dat Wilders er wel iets aan probeert te doen.
Wilders is in zoverre een goede politicus dat hij tegen de gevestigde orde aanschupt en zo alle minpunten van een oplossing / probleem aantipt. Die man kan geen beslissingen nemen. Ik hoop eigenlijk dat er geen kabinet meer komt omdat het politieke systeem totaal niet meer werkt. Gooi dat systeem om, en veel politieke problemen worden opgelost
Jordi, ik kan me voorstellen dat wanneer je zelf problemen ondervindt dat je dan anders tegen bepaalde zaken aankijkt. Ik vind persoonlijk dat je mensen niet over één kam moet scheren, en dat je mensen moet beoordelen op hun gedrag en niet op hun afkomst.

Jeroen, geen kabinet is de oplossing niet. Een daadkrachtig kabinet wel. Het huidige kabinet heeft vanaf het begin af aan niet goed in elkaar gezeten met die gedoogconstructie. Vroeg of laat zou het klappen, en dat is vandaag dan ook gebeurd.
Geen kabinet is zeker niet de oplossing. Maar in het huidige systeem (en tijdgeest) is een daadkrachtig kabinet volgens mij niet mogelijk. Kijk eens naar amerika: dat is wel daadkrachtig. Nu zeg ik niet dat we naar het systeem van de vs moeten, maar ik denk dat het huidige nederlandse politieke bestel niet meer bestand is tegen de huidige samenleving van alle pluriformiteit en induvidualisme van tegenwoordig
Mja, daar heb je wel een punt. Maar de vraag is of dat aan het bestel ligt, of aan het type partijen. Misschien wordt het tijd voor een nieuwe politieke partij die wel kan omgaan met de huidige samenleving en die wat minder in hokjes denkt, maar juist in individuele praktische oplossingen. Misschien moet ik maar m'n eigen partij gaan oprichten :)

Reageren