Voor degenen onder ons die het nieuws niet volgen: de Catshuis onderhandelingen zijn mislukt. Dit lijkt het einde van het huidige kabinet wat zou betekenen dat er nieuwe verkiezingen zullen komen.

Meer info op o.a.

http://nos.nl/nieuws/politiek/video-en-audio/
Ach, we weten er allemaal veel te weinig vanaf om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Iedereen in dit land denkt te beschikken over politieke wijsheid en vindt zijn of haar mening de belangrijkste en de beste. Ik denk vooral dat problemen praktisch, individueel, moeten worden opgelost en niet zozeer vanuit een links, midden of rechts standpunt.
vind ik ook ozzie. al vind ik niet dat anderen voor mij mogen beslissen wat mijn politieke voorkeur is, zoals de politiek er nu uitziet
Helemaal waar Ozzie
En we gaan weer stemmen :-)
Ik vindt het maar kut, Nu weer een demissionair cabinet, dus geen daadkracht meer, juist in deze moeilijke tijden. We hadden met moeite nu eindelijk een vrij rechts kabinet, benieuwd of dat met een nieuwe formatie wel gaat lukken.

Wilders had gewoon steun moeten geven in het bezuinigingspakket, bezuinigingen zijn nooit leuk maar wel noodzakelijk om het land financieel overeind te houden. Mijn geloofwaardigheid in Wilders heeft nu wel een dieptepunt bereikt.

Maar goed, ook bij nieuwe verkiezingen gaat mijn stem wederom naar VVD.
3 a 4 procent bezuinigen is ook te zot voor worden. Vooral als je al ziet wat we allemaal moeten betalen betalen.

Kijk eens naar de wegenbelasting, wij betalen wegenbelasting + accijnzen. Als je naar Duitsland kijkt is de benzine stuk goedkoper en hebben ze geen wegenbelasting.

Ik ben een ZZP'er en betaal me scheel aan belastingen, ik kan misschien beter werkloos worden met 20 kinderen want dan krijg ik overal uitkeringen voor.

Laat ze dat studie financiering en uitkeringen eens aan pakken. Ik werk me scheel om mijn school/leven te kunnen betalen omdat ik maar recht heb op € 95. Kennissen van mij zijn te lui om te werken omdat ze € 500 aan studie financiering krijgen, zei betalen stappen, rijbewijs, school etc er allemaal van. Ik moet werken omdat allemaal te kunnen en dan moet ik er ook nog eens belasting over gaan betalen. Studie financiering is oneerlijk en iedereen zou even veel geld moeten krijgen.

Maar toch ben ik blij dat ik in Nederland woon :-) Goede infrastructuur, goede zorg etc, ik kom meerdere keren per jaar in Oost Europa maar als ik dan zie hoe ze daar grotendeels leven ben ik toch echt blij dat ik in Nederland woon :-)
@hertogjan ik ben het er precies met je eens! ik zit ook in hetzelfde schuitje en ik denk ook 80 % van de nederlandse scholieren/studenten
Nou ik vind studeren belachelijk duur. Laat ze de studie betalen, en de rest moet je zelf zien te regelen. Prima compromis lijkt mij. Overigens is vrijwel alle studefinanciering lening, dus dat kost de overheid weinig

Reageren