Ik geloof dat je fout zit: DAn denk je het. Dus denk je dat er iets is. Toch? :S
Geloof zit niet zo simpel in elkaar. Natuurlijk kan je geloven dat iemand fout zit. Maar geloven in God is niet denken dat er vast wel iets is, wat net zo goed een mannetje met een lange witte baard op een wolkje zou kunnen zijn.
Ik weet niet hoe God eruit ziet, niemand weet dat eigenlijk precies.
Geloof....tja, het woord zegt het al...je moet het geloven he..;-)
Dit zijn dicussies waar je nooit eigenlijk uit komt, als iemand zich niet tot het geloof wil wenden, doetie dat niet..., maar er kan natuurlijk iets gebeuren in zijn of haar leven waardoor diegene tot inzicht komt.
It's out of our hands...in goed nederlands..
En als God wil dat jij je bekeert, of tot geloof komt, gebeurt dat.
En die verhalen van dat God ellende zou toelaten....tja...we hebben iets gekregen wat heel erg kostbaar is...vrijheid, als God ons gedrag zou kunnen manipuleren, zouden we niet meer zijn dan marionetjes...een script zo je wil.
Het feit dat het geloof hier op deze manier ter sprake word gebracht is een middel om mensen te laten nadenken over het een of ander...dus Ruben...gewoon blijven posten hier in t koffie hoekkie...dat is je "werk" als christen..;-)
Het feit dat het geloof hier op deze manier ter sprake word gebracht is een middel om mensen te laten nadenken over het een of ander...dus Ruben...gewoon blijven posten hier in t koffie hoekkie...dat is je "werk" als christen..;-)
Heb er al genoeg over nagedacht, en heb besloten dat ik niet in een god geloof.
Was het nou echt nodig om dit topic weer op te rakelen, no offence richting de gelovigen...? En al helemaal niet met de 'opdracht' om ons te bekeren...
En als God wil dat jij je bekeert, of tot geloof komt, gebeurt dat.
Denk je niet als het precies zo was dat iedereen dan zou geloven?
Het verhaal van de uitverkiezing: te ingewikkelt en voor de meeste hier toch te on-interresant om te vertellen.
Maar Kasper, ergens heeft hij wel gelijk met zijn punt, want anders zouden er heus geen 5 pagina's over geschreven worden. Maar inderdaad, er zullen er maar weinig zijn (waarschijnlijk niemand) die door dit topic te lezen tot geloof komt, maar dat wil niet zeggen dat het geen zin heeft...
?Onbekende gebruiker
02-09-2005 10:13
Ik geloof ook in god (christelijk) en dat maakt mij niet beter dan een ander mens hier op aarde. Ik kan ook niet bewijzen dat god bestaat immers is het geloven. Toch als je de bijbel leest zie je dat er dingen gebeuren in het leven die al beschreven stond in de bijbel. Jij en ik zijn daarom ook niet veel anders in het leven het is dus echt niet zo dat christelijke mensen zich afscheiden en beter zijn dan andere mensen. Misschien is dat zo bij de islam of wat dan ook.
@St.Chessere lees es voor de lol de bijbel weet je het antwoord :P