Als de kerk de dom va keulen of de sagrada familia heet, lijkt me dat nog niet zo erg.
Vroeger waren kerken indrukwekkend (iig zo werden ze bedoelt). Tegenwoordig lijken ze meer op een buurthuis dan op een kerk. Als kerken architectonische hoogstandjes waren waar je rustig je aandacht aan kon besteden terwijl je een patatje op een terrasje eet, mogen ze van mij best meer gebouwd worden. Maar van die clubhuiskerken van tegenwoordig, nee, dan is de patatkraam zelf nog indrukwekkender. Daar zit tenminste nog beweging in...
PS: ik ben toch meer van de moderne architectuur
Bij de Christenen gaat het niet om het gebouw maar om het geloof...
Een vrome vrouw is heel trots op haar papegaai en kan het niet laten om er in de kerk mee te pronken. Ze zegt tegen de pastoor: "Als je aan zijn rechterpoot trekt, zegt hij het Lievevrouwengebed op en als je aan zijn linkerpoot trekt, dan zingt hij het Heer-Ontferm-U." De pastoor is razend enthousiast. "Maar dat is geweldig! En wat gebeurt er als ik aan allebei de poten trek?" Waarop de papagaai zelf antwoordt: "Dan flikker ik op mijn bek eikel!"
Een vrome vrouw is heel trots op haar papegaai en kan het niet laten om er in de kerk mee te pronken. Ze zegt tegen de pastoor: "Als je aan zijn rechterpoot trekt, zegt hij het Lievevrouwengebed op en als je aan zijn linkerpoot trekt, dan zingt hij het Heer-Ontferm-U." De pastoor is razend enthousiast. "Maar dat is geweldig! En wat gebeurt er als ik aan allebei de poten trek?" Waarop de papagaai zelf antwoordt: "Dan flikker ik op mijn bek eikel!"
Nou ik dacht toch echt dat hier normalere mensen rondliepen, okee heb er geen problemen mee als niet idereen gelooft, maar de manier hoe er hier over wordt gepraat IDIOOT.
Het 'probleem' is juist dat er niemand over praat. Deed men dat wel ipv een kolonne tanks en een magazijn soldaten sturen, hadden we heel wat meer nederlands nieuws van 'kat in de boom hier' en 'hond leeft samen met kat daar' ipv 'terroristische aanval hier' en 'leger valt binnen daar'.
Wat is jouw opvatting van 'normaal' dan eigenlijk wel niet? Dat er een taboe heerst over (niet) geloof?
En ik geloof niet. Ben ik nu niet normaal?
Doe toch normaal man...
Als die spambot nou eens ophield met zijn gesprek voeren, of Bas begon met een anti-spam filter...
Hoe kom je er trouwens bij dat de meeste oorlogen door geloof ontstaan zijn? Oke, in Israël is het om het geloof oorlog... Maar ik vind het niet de reden van de oorlog... Hitler had een hekel aan de Joden (ongeveer) en begon een oorlog om een perfect ras te creëren, maar is de reden geloof... Ik ben het niet helemaal met je eens daarover...
Maar over het niet praten heb je denk ik wel gedeeltelijk gelijk... Ik vind gewoon dat Amerika te veel macht heeft, als zij het ergens niet mee eens zijn gooien ze er een bom op... 'Ja we hebben gewaarschuwd'.
Zo kan ik het ook... 'Ik wil dat je morgen geen dikke mensen meer in Amerika hebt..., ach jammer niet gelukt... Dan maar een bom op Washington...'
Beetje cru vooorbeeld, maar jullie snappen wat ik bedoel neem ik aan.
En nee Jelmer, ik vind niet dat je niet normaal vind omdat je niet gelooft... Het is ook een moeilijke stap, je overgeven aan iets dat je nog nooit gezien of gehoord hebt... (Fysiek dan)
De Jihad, ja idd, maar vind ik nogal apart geval... Ik had het meer over de 'echte' oorlogen (klinkt heel dus...) Bijv Irak en Afgahanistan, Vietnam, WW I+II enz...
Dit is meer haat wat leid tot aanslagen...
En in Ierland, dat is toch niet echt meer aan de orde van de dag? (Niet dat het daardoor minder erg wordt...)
En in India en Pakistan... Idd, dat zijn gruwlijke dingen... Maar toch vind ik nog steeds dat Niet de meeste oorlogen om of door het geloof zijn ontstaan... Maar misschien ben ik gewoon erg eigenwijs...
Ik beweer niet dat de meeste oorlogen door geloof ontstaan, want genoeg oorlogen ontstaan door hebzucht naar land of macht, onderlinge twist of iets dergelijks.
Het komt niet altijd door geloof.
2 bevolkings groepen die tegen elkaar vechten, en allebei hun eigen cultuur en godsdienst hebben hoeft niet te betekenen dat geloof de oorzaak van de oorlog is.