Heej,

In de koffie hoek mag offtopic dus stel ik nu de vraag.

Ik ben zelf geloofig hier mee bedoel ik dat ik in God geloof en zo :) Is echt gaaf :).

Maar mijn vraag is wie gelooft hier nog meer in God?

Vertel het hier :) en als je het leuk vindt om over zulke dingen door te praten kun je terecht op www.youthgospel.nl vooral het forum!
Ik ben ook Christelijk Gereformeerd vrijgemaakt dus daardoor komt het dat we de zelfde ideeën hebben =)
Ik ben Gereformeerd vrijgemaakt.
Zozo, eigenlijk niet gedacht zoveel 'medestanders' te vinden hier! Doet me vreugd om het even op zijn oud hollands te zeggen
Ik ben Protestant Christen...

Geloven is net zoiets als liefde...
Bewijs maar eens dat je van iemand houd...

Je kan heel aardig tegen iemand doen, en toch een hekel hebben aan die gene, of juist iemand heel aardig vinden, maar hem onaardig behandelen.

Geloven is een gevoel, je weet dat hij er dag en nacht is voor je. Dat ervaar je gewoon in de dingen die je doet.

Niet dat ik een hekel heb aan ongelovigen, helemaal niet. Ik geloof juist dat eens iedereen hetzelfde zal geloven en dat er dan geen oorlogen meer zullen zijn...
ik ben niet religieus :)
Han schreef op 23.08.2005 18:57
'In de kerk zitten' is toch niet erg?

Weleens met je ouders naar de architectuur van een kerk gekeken in de vakantie?
Legolas schreef op 23.08.2005 22:26
[quote=Han schreef op 23.08.2005 18:57]'In de kerk zitten' is toch niet erg?

Weleens met je ouders naar de architectuur van een kerk gekeken in de vakantie?[/quote]

Haha ja dat is altijd zo geweldig ''leuk"
Als de kerk de dom va keulen of de sagrada familia heet, lijkt me dat nog niet zo erg.
Vroeger waren kerken indrukwekkend (iig zo werden ze bedoelt). Tegenwoordig lijken ze meer op een buurthuis dan op een kerk. Als kerken architectonische hoogstandjes waren waar je rustig je aandacht aan kon besteden terwijl je een patatje op een terrasje eet, mogen ze van mij best meer gebouwd worden. Maar van die clubhuiskerken van tegenwoordig, nee, dan is de patatkraam zelf nog indrukwekkender. Daar zit tenminste nog beweging in...

PS: ik ben toch meer van de moderne architectuur
Ik ben van de gereformeerde gemeente. Ik ben het eens met alle christelijke standpunten hier.

Ik ben blij dat ik geloof omdat ik weet dat ik een beter leven kan krijgen hierna. Van mij mogen jullie het zelf weten, je leeft op eigen risico.

Ook ziet een niet christen geen verschil tussen christenen (bijna niet) maar er zit zo ontzettend veel verschil tussen dat er mensen zijn die gaan verkondigen dat de wereld vergaat in 2000 en er zijn 'serieuze' christenen waarvan je nooit hoort of ziet. Ik denk dat wij deze laatste personen zijn... EO is iets heel anders als een protestant of een gereformeerde of een Jehova...

Ik hoop dat ik iets duidelijkheid heb gemaakt. En ik hoop dat niet christenen wat meer respect zullen hebben tegen over christenen. Ik probeer jullie ook in je waarde te laten.
De joden en de Christenen geloven allebei in de bijbel (in ieder geval het oude testament) maar volgens de Joden is \"de verlosser\" nog niet gekomen, maar volgens de Christenen wel (Jezus). Dus de Joodse jaartelling is eigenlijk nog niet echt begonnen.

Reageren