Ik geloof ook. Geloof in de hele bijbel, maar ik kom hier om php te doen. (ja ook niet alle christenen weten of god bestaat. daar kom je pas achter als hij in je leven komt. of als hij antwoord geeft op je vragen. Ik ken genoeg personen die weten dat god bestaat.)
Ik weet ook niet zeker of hij bestaat. maar ik probeer het wel te geloven.
een ander voordeel: zondags moet je verplicht uitrusten. en dat is helemaal niet verkeerd ;)
De wetenschap verteld (als het goed is) de waarheid. Alles waar de wetenschap (nog) geen antwoord op heeft kan niet worden verklaard met verhalen.
Toch geloof ik nog steeds dat er meer is tussen hemel en aarde.
Maar al die verhalen, daar geloof ik niet in.
N.B.: Sommie verhalen zijn heel mooi, boeiend......... enz. en ik wil ze ook niet afkraken maar ze hebben meestal geen kern van waarheid, tenzij dat bewezen wordt!
[quote=Kasper]
Mijn theorie is dat God een overblijfsel is van vroeger, waarin men dingen niet kon verklaren.
In de Romeine en Griekse tijd had men namelijk vele Goden, en de huidige God is gebleven omdat men toch 'ergens' in wil geloven. Ook omdat nog altijd niet alles verklaard kan worden.
Mijn theorie is dat mensen vroeger god hebben verzonnen om geestelijke redenen als we gaan offeren gaat er niks ergs gebeuren en allemaal dat soort dingen, is het dat niet verzonnen om jezelf een goed gevoel te geven.
Want zeg eerlijk als je iets denkt is het ook zo das het mooie van je hersen maar is god ooit wel eens gezien op foto of video bewijs??
Ik wil nog een ding zeggen en dat is dat prof. die zeggen dat God niet bestaat. Zijn ook mensen. Dus die kunnen het ook fout hebben! niemand is volmaakt!