Ola,

Op deze pagina vind je de downloads voor Putty: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

Ik vraag me af of ik de versie nodig heb onder het kopje "For Windows on Intel x86" (putty.exe) of de versie onder het kopje "A Windows installer for everything except PuTTYtel" (putty-0.63-installer.exe). Weet iemand dat?
>> Is het óóit klaar? ;-)

:-))))))) Dat vraag ik mezelf ook wel eens af ;)

>> ... maar dit gedeelte werkt onder C7 precies hetzelfde.

Mooi :-)

>> Ervan uitgaand dat je alleen SFTP gaat gebruiken: ja, die SCP-instellingen zijn dan niet meer nodig.

Oké.

>> Zelf gebruik ik meestal 'sudo su -'

Oké. Dan zal ik dat voortaan ook gebruiken :)

>> Ja. Die reden is een combinatie van de conversie van tabs naar spaties en copy-paste. Niet iets functioneels dus.

Moet ik het in het bestandje dan invoeren als een tab, of als een spatie? Of maakt dat allemaal niks uit? Ik weet dat het bij PHP niks uitmaakt, maar ik weet niet of dat hier ook geldt?

>> Nee. Het kan voor zover ik weet geen kwaad, maar het is niet nodig.

Dan laten we het achterwege :)

@Willem:
Ik heb slechts de instructies gevolgd van het url:
1. With SCP protocol, you can specify following command as custom shell on the SCP/Shell page of Advanced Site Settings dialog: sudo -s
2. add following line to sudoers file (/etc/sudoers): yourusername ALL=NOPASSWD: ALL

Vervolgens kon ik met WinSCP inloggen en directory listings opvragen, van directory wisselen en een file uploaden naar /root. De eigenaar werd ook root:root

Ik vraag mij dus af waar al de extra zaken, die Willem aangeeft voor nodig zijn?
Wat voegt dat dan nog toe? Het werkt prima zo.
@John:

Willem zegt:

Iets simpels als een directory listing wordt eigenlijk al niet ondersteund. Eigenlijk kun je alleen bestanden kopiëren; met SFTP kun je ook nog directories aanmaken, bestanden verwijderen, enzovoort.

Volgens Willem kun je met SCP geen directories aanmaken en bestanden verwijderen.
> Moet ik het in het bestandje dan invoeren als een tab, of als een spatie? Of maakt dat allemaal niks uit?

Maakt niets uit. Tabs of spaties is allebei goed.
@Ozzie: Jouw antwoord maakt het niet duidelijker. Ik schreef al in mijn reactie, ik kan gewoon directory listings opvragen incl root etc. Ik heb overigens geen directory's gemaakt en ik vraag mij nog steeds af: wat voegen de extra zaken die Willen aangeeft toe, is het echt nodig en zoja waarom??
@Willem

>> Maakt niets uit. Tabs of spaties is allebei goed.

Oké.

@John

Als ik het goed begrijp dan weet jij dus niet of je directory's kunt aanmaken?

Wat het toevoegt? Nou het lijkt mij op zich wel handig als je als root gewoon alle dingen kunt doen die je als normale gebruiker ook kunt doen. Ik ben zelf niet zo handig met de commandline, dus voor mij is het zeker een toegevoegde waarde om directory's aan te kunnen maken en bestanden te kunnen verwijderen. En blijkbaar lukt dat alleen op de manier zoals Willem die beschrijft.
==>> Als ik het goed begrijp dan weet jij dus niet of je directory's kunt aanmaken?
Directory's aanmaken/verwijderen heb ik nog niet getest maar bestanden uploaden/downloaden/verwijderen werkt prima. Ik heb ook een eerder door root aangemaakt bestand verwijderd. Ik zal vanavond nog even kijken of ik dir's kan aanmaken en verwijderen. Ik heb winscp niet op mijn werk(laptop).
Oké, thanks ... ben benieuwd! ;)
Het is geen enkel probleem om directoty's aan te maken, dat wil zeggen te kopieren van lokaal naar de server. Directory's verwijderen is ook geen probleem. De enige functionaliteit die niet in WinSCP zit is op remote (de server) rechtermuistoets create directory te doen. Het is dus geen windows verkenner. Wil je de volledige functionaliteit van windows verkenner dan moet je een Samba server opzetten of met Filezilla in plaats van WinSCP gaan werken. Filezilla heeft volgens mij wel rechtermuistoets create dir.

WinSCP heeft nergens ingebouwde functionaliteit om rechtermuistoets create directory te doen. Die komt er ook niet spontaan in met de extra zaken die Willem uitgelegd heeft en waarvan ik vooralsnog niet begrijp waar die voor nodig zijn. Ik ben heel benieuwd, Willem?

Nogmaals, de gebruikelijke file-transfer zaken zijn aanwezig, files uploaden, downloaden, (gevulde)directory's uploaden, files verwijderen, directory's verwijderen. Dit alles zonder de extra aanwijzingen van Willem vp van 08/12/2014 23:01:30

Reageren