Hoi, sinds vandaag krijg ik steeds een popup om mijn windows 7 te update/reserveren naar windows 10:
Bericht op nu.nl

Ik ben erg tevreden met windows 7, dus eigenlijk heb ik geen zin om te updaten, vooral omdat nieuwe versies van windows de eerste maanden nogal buggy zijn. Ook vind ik de layout met tegels gewoonweg lelijk en irriterend.

Wat gaan jullie doen?
blijft lastig, maar je kan toch gewoon eventjes wachten met updaten en houden we hier elkaar op de hoogte over wat mensen ervan vinden.

Windows is altijd onvoorspelbaar, zal het ook altijd blijven. voorbeeld van zo'n "bedrijf" = FIFA. Het verbaasde me niks dat het daar niet goed was met hoe ze daar met geld omgaan/omgingen. het zou me op die manier dus ook niks verbazen als Windows er (uiteindelijk) alles aan gaat doen nóg meer geld te verdienen.

Windows 10 zal altijd meer voordelen hebben dan 7 en 8(.1). De niet onbekende truc om dingen te verkopen (kijk naar hoeveel verschillende iphones apple heeft.. Net zo'n truc gebruikt windows) Ik denk dat ik het wel ga downloaden, als ik eerst heb gekeken wat andere mensen er van vinden en néé, ik ben niet bereid om maar dan ook een dubbeltje aan windows te verspillen. Helaas kan men niet echt anders dan (indirect) mee te betalen aan dat soort bedrijven.
@Ozzie:
Je moet het dus meer zien als een uitgestelde betaling: Je mag nu alvast W10 gratis gebruiken, tot je een andere computer koopt.
Ik neem aan dat je, bij een nieuwe computer, nog je oude licentie kunt gebruiken en windows 7/8/8.1 kunt installeren. Maar ben je dan inderdaad gewend aan w10, dan moet je een nieuwe licentie kopen.
@Tobias:

Ik denk dat je het op die manier correct samenvat. Microsoft is een commercieel bedrijf waar miljarden in omgaan, en gratis bestaat bij dit soort bedrijven dan ook niet.

Ze gooien nu hun aas uit, in de hoop je over een tijdje alsnog binnen te hengelen.

Ik gebruik Windows 7 en die wordt nog tot 2020 ondersteund, dus voorlopig blijf ik die lekker gebruiken :)
>> In principe krijg je een eenmalige upgrade. Koop je een nieuwe computer ben je weer terug bij af.

In theorie wel, maar in de praktijk niet: er zijn maar weinig mensen die een computer met een verouderde Windows kopen. “Terug langs af” is namelijk wat je juist meestal niet wilt wanneer je computer aan vervanging toe is. Nieuwe computer, dan ook een nieuw besturingssysteem.

>> Ik krijg liever een licentiecode, zodat ik Windows 10 gewoon altijd op 1 machine kan gebruiken. Als ik dan een nieuwe machine koop, blijf ik Windows 10 houden.

Als dat de insteek is, moet je Windows 10 gewoon kopen en niet vertrouwen op gratis krijgen.

Zoek niet te veel de grenzen op: hoe gratis is gratis?

Dat is zoiets als gratis hosting. LOL: veel plezier ermee.

Iets met het onderste uit de kan en een deksel op de neus...
>> In theorie wel, maar in de praktijk niet: er zijn maar weinig mensen die een computer met een verouderde Windows kopen.

Dat is dus precies de kern en wat ik dus probeer uit te leggen. Namelijk dat je dus geen gratis licentiecode krijgt. Vroeg of laat zul je dus alsnog in de buidel moeten tasten. Als je eenmaal gewend bent aan Windows 10, zul je niet snel weer terugvallen op je oude versie omdat je daar nog een licentie van hebt liggen. Dit gezegd hebbende is die tijdelijke gratis upgrade voor mij persoonlijk geen uitkomst. Dan koop ik dus liever tzt de software, zodat ik een licentie heb die ik kan blijven gebruiken.

Waar het mij om gaat is de wijze waarop MS dit (onduidelijk) communiceert. Het lijkt alsof je een gratis versie van Windows 10 krijgt. Dat is niet zo. Je kunt het alleen tijdelijk gebruiken.
>> Waar het mij om gaat is de wijze waarop MS dit (onduidelijk) communiceert. Het lijkt alsof je een gratis versie van Windows 10 krijgt. Dat is niet zo. Je kunt het alleen tijdelijk gebruiken.

Dat is waar, maar dat is helaas al jaren zo: een upgrade is iets anders dan een volledige versie.

De kleine lettertjes lijken me verder desalniettemin toch wel helder. Alleen de upgrade is gratis. De uitgangspositie is duidelijk genoeg: gratis upgraden vanaf Windows 7 of Windows 8.1, anders betalen.

Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als gratis upgrade voor in aanmerking komende apparaten met Windows 7 en Windows 8.1 (inclusief apparaten die je al hebt).

Wat is daar niet duidelijk aan dan?
>> Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als gratis upgrade

Dit vind ik zelf niet heel duidelijk, omdat het tijdelijke karakter van het gebruik ervan niet wordt benadrukt. Maar misschien ligt dat aan mij. Voor m'n gevoel krijg je een upgrade naar Windows 10 (je transponeert van een lagere naar een hogere versie). Echter, dit is geen blijvende situatie. Laat ik het anders zeggen. Hoe ik het las, biedt Microsoft je een nieuwe auto aan (Windows 10) waar je de rest van je leven in kunt blijven rijden. Echter, hoe de situatie in werkelijkheid is, is dat je een gratis proefrit mag maken, en als je langer wilt blijven rijden moet je de auto alsnog aanschaffen.
Zoek de verschillend:

Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als gratis update.
Windows 10 is verkrijgbaar als tijdelijk gratis update.

;)

Ze gaan gewoon de Android kant op.
Dat is ook gratis.
En koop je een iPhone, dan betaal je toch ook niet voor iOS? (aan de andere kant: apple-fans betalen toch wel :P )
Eddy E op 07/06/2015 12:10:53

Zoek de verschillend:

Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als gratis update.
Windows 10 is verkrijgbaar als tijdelijk gratis update.

;)

Correct, da's een wereld van verschil ;)

Beter hadden ze het zo gedaan:

Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als tijdelijk gratis update.

:)

Ja, maar volgens berichten van Microsoft zelf is het dus niet tijdelijk gratis, maar permanent. Mits je TIJDIG update.

Reageren