Aangezien Ziggo van plan is om mijn abonnement maandelijks te gaan verhogen met 1,95 waar ik totaal niks voor terugkrijg, ben ik eens aan het kijken naar alternatieven. Nu zag ik dat Telfort ook tv en internet aanbiedt. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee, en zo ja hoe bevalt het?
Waarom is de kabel lastig? In plaats van de Devolo verbingsset kan je ook een cat5e ethernetkabletje over je plint beugelen. Veel bedrijfszekerder dan zo'n internetverbinding via 230v en goedkoper.
Maar iets dat je als het goed is eenmalig aanlegt. Is zoals gezegd veel bedrijfszekerder, en je kan het altijd netjes wegwerken. Draadloze verbindingssystemen in een meterkast klinkt voor mij als een recept voor een ramp, al is het alleen maar omdat je daar een hoop verstoring kan hebben door de magnetische velden bij het AOP en binnenkomende fasen.
"Draadloze verbindingssystemen in een meterkast klinkt voor mij als een recept voor een ramp, al is het alleen maar omdat je daar een hoop verstoring kan hebben door de magnetische velden bij het AOP en binnenkomende fasen."
Het is niet draadloos in de zin dat het straling uitzendt. Het gaat via het 220 netwerk, dus ik zou denken dat dat wel meevalt. En netjes wegwerken gaat niet omdat mijn afwerkplinten vast(gelijmd) zitten :-(
Ken je de 230V ethernet over power systemen? Beroerde rotzooi dat. Uiteraard kan het zo zijn dat dit beter functioneert, maar ik zou het zelf niet aandurven.
Ik wil een kabel van mijn router (naast de TV) naar de slimme meter in de meterkast maar gelukkig is er enorm veel ruimte in de kruipkelder, daar kan ik makkelijk een utp kabeltje in kwijt :)
Je bedoelt van die homeplugs?
Voor tv signaal heb ik daar mindere ervaring mee. Beeld niet altijd goed.
Met kabel heb je constante kwaliteit.
Dan heb ik het wel over glasvezel aansluiting.
Het is niet draadloos in de zin dat het straling uitzendt. Het gaat via het 220 netwerk, dus ik zou denken dat dat wel meevalt. En netjes wegwerken gaat niet omdat mijn afwerkplinten vast(gelijmd) zitten :-(
Tsja, eerlijk gezegd heb ik meer met 'power over ethernet' dan met 'ethernet over power'. ;-) Ik zat ook met dat probleem. Wilde een netwerkkabel naar mijn TV trekken, naast of desnoods in plaats van de coax, maar door een knik in de leiding lukte dat niet.
Om de een of andere reden probeert iedere provider je dan zo'n Devolo-setje aan te smeren. Ik heb er echter geen vertrouwen in. Die dingen kunnen werken, en als ze werken doen ze het goed. Maar de kans dat er ergens iets misgaat is best groot. Als zender en ontvanger op verschillende groepen zitten, scheelt dat al in verbindingskwaliteit. Verder kunnen transformatoren en dimmers ook nog wat vervuiling op de lijn zetten, enzovoort. Sowieso heb ik er principiƫle bezwaren tegen: stroomkabels zijn bedoeld voor stroomvoorziening, niet voor data-overdracht.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen een paar centen extra te investeren in een paar Moca-adapters, waarbij het ethernetsignaal over mijn bestaande coaxkabel wordt verstuurd: https://www.bol.com/nl/p/shop-moka-32-multimediastreamer-400mbps/9200000045300246/ (let op: minimaal 2 benodigd). Geeft in de praktijk een zeer stabiele verbinding waar je rustig 350 Mbps over kunt halen, zelfs over wat oudere kabels. Aansluiten en werken; geen configuratie nodig (of zelfs mogelijk). ;-)
Het enige nadeel dat ik kan bedenken aan die adapter, is dat het blauwe ledje nogal fel is.
[size=xsmall]Toevoeging op 13/05/2016 00:08:09:[/size]
Ozzie PHP op 12/05/2016 22:27:34
>> Je bedoelt van die homeplugs?
Wat bedoel je met homeplugs?
Homeplug is de naam van de technologie die apparaten informatie met elkaar laat uitwisselen via het elektriciteitsnet.