Aangezien Ziggo van plan is om mijn abonnement maandelijks te gaan verhogen met 1,95 waar ik totaal niks voor terugkrijg, ben ik eens aan het kijken naar alternatieven. Nu zag ik dat Telfort ook tv en internet aanbiedt. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee, en zo ja hoe bevalt het?
Die telefoonaansluiting in je meterkast, dat varkenssnuitje, dat wordt door andere internetproviders als Ziggo gebruikt om je TV en internetsignaal je woning binnen te krijgen. Dit zou ik dus zeker niet voor andere dingen misbruiken.
>> De vraag is dus eenvoudig: waarom kun je geen nieuwe kabel trekken?
En dan bedoel je dat die oude tel.kabel eruit gaat? Dat gaat de huurbaas niet leuk vinden :)
Meestal loopt zo'n kabel door een PVC-pijp en daar is in de meeste gevallen wel ruimte om een extra kabel doorheen te trekken.
Geen idee wat dat dan weer zijn :-) en zijn die zo lang dat ze door de hele buis passen?? :-s
Voordat ik aan het werk ging als developer werkte ik in de elektro. En wij hadden ze tot 100m. En bij de bouwmarkten zoals gamma, krijg je ze tot 30m geloof ik.
2 kabels aan elkaar knopen werk ook (deden we ook weleens). Maar als je dat een paar keer is misgegaan, bedenk je je de keer erna wel ^^
oke ... grappig, nog nooit gezien ... en is het dan de bedoeling dat je een kabel aan het uiteinde van die veer vastmaakt en dan die veer centimeter voor centimeter door de pijp heen duwt?
Een trekveer duw je meter voor meter probleemloos door een pijp. In jouw geval zit er al een kabel in en daar bind je de trekveer aan en je trekt de trekveer door de pijp aan de oude kabel. Zodra de trekveer aan het andere eind zichtbaar is bindt je een cat5 erbij en trek je de boel weer de andere kant op. Zeer eenvoudig en snel. Het is wel even een handigheidje om kabels op de juiste manier aan een trekveer te verbinden. Vraag een bevriende electricien of doe-het-zelver om hulp. Ik woon niet in Brabant anders kwam ik je wel even helpen. Klusje van niks.
Pipo:
Die telefoonaansluiting in je meterkast, dat varkenssnuitje, dat wordt door andere internetproviders als Ziggo gebruikt om je TV en internetsignaal je woning binnen te krijgen. Dit zou ik dus zeker niet voor andere dingen misbruiken.
Dat is onzin, ziggo gebruikt die ptt kabel echt niet.