ik krijg 4 uur per week computer les en ik zit meestal op andere site's dan toegelaten zoals de meesten onder julie wss =) maar nu is er een beheerder in de school en die kan volgen wat wij allemaal verichten in school dus wanneer ik bijvoorbeeld op phphulp ziet kan die dat zien en kan deze mij uit de klas halen voor "ondervraging" maar nu:

ik weet niet of het iets met scripten te maken heeft maar bestaat er iets dat ik kan surfen zonder dat die "beheerder" mee kan kijken? een script dat je beveiligd bent fzo geen idee maar een vraag
Een tip: haal altijd je cookies en temp files leeg wanneer je klaar bent met je les zodat niet na te gaan is op die PC wat je history is. Dit kan in IE en dan Extra en dan het welbekende verhaal (weet je dit niet dan effies zeggen).

Het mee"kijken" wordt een ander verhaal omdat je hoogstwaarschijnlijk op een (school)netwerkzit waarbij (denk ik) timestamps worden gelogd van de PC's welke in het netwerk verbonden zijn.

Wat je feitelijk dan doet is in het netwerk van de school gaan zitten en dan een "scherm" om jouw werkpc neerzetten. Dit gaat wel opvallen :-)
Verder zal ik niet gaan want dat is denk ik hier niet de plek en plaats om te doen.

Suc6
Groet, lissy
ja die cookies verwijder ik wel altyd maar toch ik ben nog niet betrapt geweest maar voor alles is een eerste keer
het is een schoolnetwerk idd =)
dus je kan niet drekt op iet komen?
Dit is een PHP-forum en geen Beveiligings- of hackersforum.

Voor die informatie kan je beter naar zo'n forum toe.

edit:
Je kan zeer waarschijnlijk geen scripts gebruiken in een beveiligd netwerk.
Hmmm...lastige vraag want je zit feitelijk al op het netwerk alleen is natuurlijk de vraag wat de leerling aan rechten heeft op dit schoolnetwerk.
Waar jij wil zijn in het schoolnetwerknetwerk is (denk ik) alleen gerechtigd voor de netwerkbeheerder van jouw school.
Ga je toch access nemen (en dus inbreken in het schoolnetwerk) dan ben je onrechtmatig bezig en tja... of dit slim is...

Hoe de netwerkbeheerder de werkstations feitelijk in kaart brengt hangt af van zijn systeem en software wat hij hiervoor heeft gemaakt of gekocht of wellicht is dit slechts "bluf"!!
ah okej toch bedankt allemaal en nog 1 laatste vraagje: neem nu ik instaleer php op de computer maar instaleer dit enkel op mijn deel dat niemand dat kan zien tenzij ze tot mijn deel toegang hebben als ik dat dan test met localhost/naam.php kan die netwerkbeheerder dat ook zien of zou deze eventueel alleen kunnen meekijken waneer er echt over verbindinger naar andere website's gesproken word
Dat is weer een vraag waar 1-2-3 geen antwoord op gegeven kan worden daar ik geen inzicht heb in hoe en wat de beveiliging is van jouw netwerkbeheerder van school.
Draai je op de PC locaal dan zou ik wel de database een wachtwoord geven die jij alleen kent.
Uiteindelijk heeft de netwerkbeheerder toegang tot alles want hij is als het ware The Super Power van het totale systeem (grinnnnnn... als het goed is tenminste....)
Suc6 met alles!!
Groet lissy

PS neem een memorystick of iets dergelijks mee naar school en zet daar je les spul op en dan leeg de werkpc dat lijkt mij wat veiliger :-)
Oplossing is gewoon de les volgen zodat je daar in de minimale tijd weg bent. En dan kan je internetten wat je wilt.

Een goede systeembeheerder heeft het zo geregeld dat jij de rechten niet hebt om het 'meekijken' te omzeilen...

En dat 'bluf' van Lissy trek ik graag in twijfel.. :) Er zijn diverse bedrijven die in dat marktsegment extreem goedkope pakketten (aan onderwijsinstellingen) aanbieden om een poot in de markt te krijgen. En ik had het op school regelmatig dat Word ineens opstartte en de systeembeheerder daar typte of ik graag had dat hij me mail kon lezen... :)

Nu boeide mij dat niet.. maar heel wat mensne sprongen ineens geschokken omhoog.. :D

Enne.. Niels.. ff over je laatste bericht: come again?

Elwin
Elwin (a.k.a. SpaceFrog) schreef op 02.10.2005 19:54

Enne.. Niels.. ff over je laatste bericht: come again?

Elwin

?huh? wat?
Dat ik je vraag niet begreep... Iets van leestekens zou al een hoop opschieten.. ;)

Elwin
Vroegah (dan praat je over mijn 1e jaar middelbare school, nu 2e IE HU) hadden wij 'netop school'. Waarbij de mensen in de bieb konden kijken wat wij aan het uitspoken waren. Je praat dan over win98, alwaar de beveiliging echt minimaal was (niks geen rechtensysteem zoals NT-based systemen hebben). Het was een kwestie van ctrl-alt-del om de bijbehorende meekijkprogrammas uit te zetten.

Niet veel later hadden we de executables op een floppy staan om andere pc's over te nemen. Binnen aanzienlijke tijd was het een complete chaos. Ach, de goede oude tijd. En wat hadden we een pret met ze allen.

Totdat je een jaartje verder bent, en je beseft hoe kinderachtig het eigenlijk is. Basisschool niveau gezeik. Internet was toen al thuis 1000x sneller dan wat zo'n school heeft liggen, dus daar hoefte je het ook niet voor te doen. Het was gewoon de lol.

Afin, ook tegenwoordig zijn er zat mogelijkheden (Ik zit ook nu lekker te internetten om het content filter heen) maar dan moet je simpelweg wat meer kennis hebben, of bereid zijn je daarin te verdiepen.

Reageren