ik krijg 4 uur per week computer les en ik zit meestal op andere site's dan toegelaten zoals de meesten onder julie wss =) maar nu is er een beheerder in de school en die kan volgen wat wij allemaal verichten in school dus wanneer ik bijvoorbeeld op phphulp ziet kan die dat zien en kan deze mij uit de klas halen voor "ondervraging" maar nu:

ik weet niet of het iets met scripten te maken heeft maar bestaat er iets dat ik kan surfen zonder dat die "beheerder" mee kan kijken? een script dat je beveiligd bent fzo geen idee maar een vraag
Vroegah zat ik via een laptopje het netwerk van school onveilig te maken en lekker te internetten. (En ja ze konden niets doen)

(Hellaas ben ik nu van school veranderd en die heeft alleen een paar lokalen internet :(
Vroegah moest ik moeite doen om een van de 20 computers in de studiezolder te bemachtigen.
Tegenwoordig zijn alle accounts gereset, zijn er maar enkelen die hun accountnaam en wachtwoord weten, en daarbij neem ik tegenwoordig vaak een laptop mee met een leuke netwerkkabel die ik in bijna alle lokalen naast het stopcontact in de muur kan pluggen. En toen was er internet ^^,

Nadat leerlingen de kazaa-map van de computer waar de systeembeheerder altijd achter zat hadden gevonden en hadden uitgeprint en opgehangen in de studiezolder heb ik trouwens nooit meer iets van de systeembeheerder bij ons vernomen.
Vroeger werd ik verbanned uit het computer lokaal :S
ik denk dat je zonder meekijk programma's veel kan met een vpn, dan internet je via een andere server. Je gebruikt alleen het net werk van school om op een ander net werk te komen :)

Wij gingen altijd in een normale les computers slopen: pc aan, cdrom open, computer uit, elastiekje loshalen zodat die niet meer open kan, laatje dicht duwen :)
Kutkinderen die dat doen. Wordt er geïnvesteerd in de leerlingen, worden ze gemold. Denk je dat ze zo nog worden aangespoord de computers te onderhouden?
Wat zal ik zeggen... verstand komt met de jaren of gewoon niet en blijf je hangen in zeer kinderlijk om niet te zeggen infantiel gedrag.
Maar goed elke "eeuw" heeft zijn eigen "dingetjes" van kattekwaad.

Ben het met Jelmer eens dat wanneer kattekwaad uitmond in vernieling dan is dit niet een meer leuk maar overtreed je de wet en tja... dat is juist iets wat je leert wat je niet moet doen.
Haha bij ons op sgool hebbie ook zown vent die "systeembeheerder" is.. Dat is zown simpele vent.. Ik vraag hem of tie Firefox op alle pc's wil zetten, kent ie het nie eens..!!

Op sgool zit ie gwoon een beetje te internetten, marktplaats enzz.. Maar hijs wel lollig:)

Wie weet trouwens de naam van zown meekijkprogramma?? Dan kan ik et thuis ff misbruiken ;)
vnc :) Maar zulke dingen doe ik ook niet meer, sinds ik icter ben ;)
Hebben wij ook op school dat meekijken maar de beheerder kijkt nooit mee :P bij ons zitten we bijna nooit op pc in school en doen we dat, dan is dat tijdens bio en die lerares is zo streng dat je beter gewoon mee kan werken :P

Reageren