Door
Mona vd berg
op 20-02-2018 15:38
gewijzigd op 20-02-2018 15:49
11.431 views
Er is misgegaan met mijn database waarvan ik niet verklaren hoe het komt en hoe ik het kan repareren.
Ben tijdje bezig geweest met maken van een WordPress website, maar wel lokaal en ik maakte gebruik van MAMP-server voor de Mac. Werkte prima en was een paar maanden bezig om het in te richten.
In de tussentijd had al ruim een maand niets meer meegedaan: het MAMP-programma (waar alles op draait) niet meer geopend. Bij het opstarten van het programma deze week merkte ik op dat de Wordpress sites die ik gemaakt had niet meer konden worden gevonden, omdat hij de database niet kon vinden.
In de PhpMyAdmin zag ik dat ik een foutmelding krijg als ik op de tabellen van de database klik. Het gaat om 2 verschillende websites met 2 aparte databases en beide hetzelfde probleem. Ik heb zelf niets gedaan die het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben. Het gebeurde ineens nadat ik het programma ruim maand niet meer had geopend.
Weet iemand of het mogelijk is om de database en/of tabellen te repareren zodat ik de websites weer kan benaderen? Ik heb geen backup gemaakt van de database
Of voer het commando "SHOW TABLES" uit nadat je de database hebt geselecteerd. Als hier niet alle relevante tabellen in zitten ben je klaar lijkt mij.
heeeey.. met dit commando gebeurt wel iets. Hij laat wel alle tabellen zien die in de database zitten. In alle andere gevallen kreeg ik de foutmelding dat de tabellen niet bestaan. Maar wat kan ik hier mee?
mysql> USE wp_site;
Reading table information for completion of table and column names
You can turn off this feature to get a quicker startup with -A
Probeer dit eens bij een andere database op exact dezelfde manier (maar dan eventueel met een andere gepaste SELECT-query). Als dat wel werkt, dan is je database gewoon corrupt, en lijkt er alleen nog een index van je tabellen te bestaan waar je niks mee kan.
Dus eerst USE wp_site, en dan je query (SELECT...).
Je moet eerst in de database springen voordat je hier queries op uit kunt voeren.
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
EDIT: die foutmeldingen zijn ook goed voer om te copypasten in Google :]. Dan krijg je bijvoorbeeld de volgende uitleg. Mogelijk is het (simpelweg) een kwestie van het kopiëren van ib* bestanden. Ik hoef je niet te vertellen dat je hier wel heel voorzichtig mee te werk dient te gaan.
Je moet eerst in de database springen voordat je hier queries op uit kunt voeren.
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
EDIT: die foutmeldingen zijn ook goed voer om te copypasten in Google :]. Dan krijg je bijvoorbeeld de volgende uitleg. Mogelijk is het (simpelweg) een kwestie van het kopiëren van ib* bestanden. Ik hoef je niet te vertellen dat je hier wel heel voorzichtig mee te werk dient te gaan.
Thanks, ik zal dit doorlopen.
Ik had de andere foutmelding ge-googeld die ik pphpMyAmin kreeg. Maar daar kom ik op deze uitlegdeze uitleg terecht. Hier hebben ze het over "HOOFDLETTERS" "kleine letters".
Maar ga ik niet aan beginnen
[size=xsmall]Toevoeging op 05/03/2018 16:52:45:[/size]
Mona vd berg op 05/03/2018 16:50:11
[quote="Thomas van den Heuvel op 05/03/2018 16:31:14"]
Nadat je een database hebt geselecteerd?
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
Thanks, ik zal dit doorlopen.
Ik had de andere foutmelding ge-googeld die ik pphpMyAmin kreeg. Maar daar kom ik op deze uitleg terecht. Hier hebben ze het over "HOOFDLETTERS" "kleine letters".
Maar ga ik niet aan beginnen
1. Je hoeft niet alles te quoten
2. Die github pagina heeft het over reproductie van een specifieke bug, een bug die bij jou niet van toepassing is als het goed is, tenzij je aan je mysql configuratie hebt zitten sleutelen.