hi uhm een stomme vraag hoor en ik weet dit is geen normale scripting manier
ik heb een pagina met een upload script
in dit script zitten includes die verwijzen naar een aantal classes en functies
nu wil ik een _GET gebruiken (die netjes in de adresbalk staat)
in die classes / functies gaan gebruiken....
alles dat ik doe werkt niet met betrekking tot _GET
een _POST er heen sturen werkt wel maar dan moet iemand dus eerst steeds op submit drukken om de informatie door te sturen terwijl dit gewoon in de adressbalk staat
nou weet ik dat er iets is zoals globals enz
echter heb ik daar geen verstand van :(
iemand een ideetje?
bedoeling is dus dat ik bv in de functie gewoon $id kan oproepen en dat deze dan ook werkt
goedemorgen
hoe moet ik een _get meegeven aan https://github.com/blueimp/jQuery-File-Upload/blob/master/index.html
(mijn file is zelfde maar veeeeeeeeel groter en in php dus makkelijker voor jullie om in deze te kijken want upload is zelfde)
zodat deze gestuurd wordt naar de class die hij dus opent
het extraheren lukt dus niet op da pagina die ik wil
uploaden werkt gewoon maar de _GET krijgen nogsteeds niet
ik wil iets dat normaal niet in dat script zit
en ja ik wil alles tegerlijk
nou ja eigelijk maar 1 dingetje :P
een _GET doorsturen naar de class van het upload script
ik heb door eerdere antwoorden nu wel mijn upload url aangepast via een omweg
volgens mij is het simpeler geoon in de file zelf maar ok ik doe het zo nu
maar probleem blijft dus hetzelfde
:(
gewoon ouderwetse php vind ik toch makkelijker dan all die js /jquery includes die dan weer op 1 of andere manier een pagina includen :P
uhm zelfde alleen geschreven nu in die $options = array(
inplaats van direct in de UploadHandler.php
(werkt nog niet goed maar dat krijg ik wel werkent maar probleem is nogsteeds zelfde)
link kan ik aanpassen zolang ik maar geen _GET erin zet want dat werkt dus niet
kijk ik wil gewoon simpelweg dit...
pagina.php?uploadalbum=88
dan moet hij dus de fotos laten zien uit map 88 en ook daarin uploaden
dit werkt als ik die upload link dus gewoon rechtstreeks aanpas in de UploadHandler.php
hoe bedoel je ???
de link in de form?
ja die doet het wel ja
admin.php?page=upload&tab=dames&id='.$user[user_id].'';
ik zei al eerder een _POST werkt gewoon
maar ik wil dus info sturen naar die upload class zonder op die submit te drukken
de link in die url in die extra deel is nu
'upload_url' => ''.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/server/php/dame'.$_GET['id'].'/'
de get ziet hij dus niet
[size=xsmall]Toevoeging op 13/08/2019 08:18:10:[/size]
ik denk dat ik er anders gewoon een <body onload="document.form.submit()">
zou makkelijker zijn denk ik, maar als dan internet een keertje happert dan werkt het weer niet
Ik heb het niet over het formulier. Kijk voor zekerheid nou gewoon in de network tab, daar staan real-time alle bestanden vermeld die geladen worden op moment van de uploadactie. Zowel GET als POST kan je daar zien.
Dan geef je die waarde niet door op de plek waar de URL naar je uploadscript wordt bepaald.
Je upload-formulier bevat zo te zien een waarde die met GET wordt meegestuurd. Die werkt. Echter lijk je deze NIET mee te geven aan de URL van het uploadscript. Dit gaat via een AJAX-request, dus ergens lijkt het dat dit in de JavaScript implementatie staat van je formulier.
Laat anders de *relevante" code eens zien met hoe je het uploadformulier op het scherm tovert.
Edit main.js (noot: heet nu demo.js blijkbaar) and adjust the url option to the URL of your custom file upload handler. Alternatively you can remove the url option and edit index.html and adjust the action attribute of the HTML form element to the URL of your custom file upload handler.
ok blijkbaar lezen jullie niet de form upload werkt dus de action die dus via _POST gaat die werkt dus
_POST wel
_GET niet
ik wil _GET
want bij _POST moet ik eerst op submit drukken
PS: ik heb die regel 21 weggehaald om te testen maar geen enkel verschil hij ziet nogsteeds de GET niet
[size=xsmall]Toevoeging op 13/08/2019 15:21:25:[/size]
is het niet iets in richting van
global $id;
ergens in een functie plaatsen
dit heb ik op zelde manier ook gedaan in agenda scripts die ik ook niet werkent kreeg
ik heb toen in de functies dat erbij gezet en toen deden ze het wel maar ik zou echt niet weten of dat hier zal werken en waar ik dat dan zou moeten doen